Kováts Andrea énekkari tagként csöppent bele a színház világába, majd elkezdte vonzani a színpad másik oldala. Hamar felfigyelt a háttérmunka szépségeire, és vidéken rendezőasszisztensként próbálta ki magát. Filmes asszisztensként nívós produkciókban is segédkezett, de néhány év után visszakanyarodott a színpadhoz, méghozzá az ország legelső dalszínházában rendezőasszisztens, játékmester, majd e két tár csoportvezetője lett, ami idén a súgókkal is kiegészült.
Az asszisztens és a játékmester a próbafolyamat során a rendező mellett segédkezik, minden apró részletet le- és megjegyeznek,
a rendezőasszisztens pedig ezenfelül számos adminisztrációs feladat lebonyolításában is segít, a próbarend kiírásától egészen a kapcsolattartásig.
Repertoárszínházként az Operaház műsortervébe évről évre korábbi előadások is visszatérnek, ilyenkor válik kulcsfontosságúvá a játékmester szerepe. A feladata ugyanis nem más, mint hogy a bemutató próbafolyamata során szerzett tapasztalatai révén a felújítópróbákon rendezőként helytálljon, és az eredeti alkotói szándékhoz hűen tanítsa be a művészeket. Nemcsak a kottába lejegyezve és videófelvételen rögzítve kell megjelennie minden apró részletnek, hanem a játékmester fejében is, s ez az évek múlásával sokszor többtucatnyi repertoáron lévő címet jelent. Kováts Andrea számára Boito Mefistofele című operájának betanítása jelentette idén a legnagyobb kihívást. A darab legutóbb hét éve volt műsoron. A társulat nagy része kicserélődött, új díszletezők és színpadmesterek érkeztek. Úgy kellett feleleveníteni és betanítani a darabot, hogy a tizenkét éve rendezett produkció ugyanazt a hatást érje el a nézőknél, mint egykor.