Ákos az interjú elején leszögezi: úgy kell fölmenni a színpadra, mint az első koncerten, hiszen van, aki akkor látja először. Majd gyermekkorától kezdve – amelyet a romantikától mentes Teleki téren töltött, s amellyel kapcsolatban megjegyzi: „a VIII. kerületnek egy érdekes szegletéről van szó, így aztán nagyon elnéző mosollyal szoktam hallgatni, amikor valakik a sokszínűség tapasztalatáról és öröméről beszélnek, mert ezt nekem volt módom megtapasztalni” – felidézi élete főbb állomásait.
A dalszerző, énekes feleleveníti a szocialista hétköznapok küszködésekkel terhelt világát, amelyben kiemelt szerepet játszottak a nehezen megszerzett tartós fogyasztási cikkek. Noha ebből a világból érkezett,
ma már kisebb a becsülete számára a tárgyaknak, azoknál, akik nem éltek nélkülözésben.
Családjáról megjegyzi: az egy tönkretett polgári család, mint oly sok százezer másik. Kitelepítés, vagyonelkobzás, ám
megmaradt a családi könyvtár. Talán mert akinek a vagyonelkobzásból lett vagyona, annak a könyv kevésbé volt fontos.
Kovács Ákos a könyvek bűvöletében nőtt fel, így módja adódott megtanulni a leírt s a kimondott szó becsületét.
Zenei ébredésének kezdetét egy 1985-ös Zenebutik műsorhoz köti, ahol sugározták Susanne Vega Marlene On The Wall című dalát. Azonnal írt barátjának, küldje el az énekesnő lemezét kazettán. Miután megérkezett, s meghallgatta, úgy vélte: feleségül fogja venni Susanne Vega-t.