A Müpa szervezésében megvalósult programsorozaton mintegy 218 klasszikus, kortárs, jazz- és könnyűzenei koncert, opera- és táncelőadás, kiállítás, városi séta, irodalmi esemény várta a fesztiválozókat a fővárosban összesen több mint húsz helyszínen.
Idén is több produkció debütált a Liszt-ünnepen, a fesztivál hat ősbemutatónak és három magyarországi premiernek adott otthont.
Először láthatta a hazai közönség mások mellett a Neue Oper Wien Das Gesicht im Spiegel (Arc a tükörben) című előadását, a Familie Flöz Hokuspokus címet viselő teremtéstörténeti játékát, de itt ismerhették meg a nézők Fekete-Kovács Kornél jazzkvintettre és zenekarra komponált, a Müpa zeneműpályázatán nagy jazzformáció kategóriában díjazott Senza Nome című szerzeményét és a rangos díjakkal elismert táncművész-koreográfus, Barta Dóra társulatának felkavaró, Időn kívül című új előadását is.
Az eseménysorozaton számos Liszt-mű, valamint a komponista életútja és művei által ihletett kivételes alkotás csendült fel: a nyitókoncerten a Via crucis átdolgozását a jazz és a klasszikus zene nemzetközi hírű képviselőivel, Sherry Williams jazzénekesnővel, Horti Lilla szopránnal, a komponista-orgonaművész Virágh András Gáborral és a szintén orgonista Brian Charette-tel hallhatta a közönség a színültig telt Szent István-bazilikában. A Jézus Szíve jezsuita templom ragyogó fiatal egyházzenészek és koncertorgonisták közreműködésével tartott egész napos, hat koncertből és miséből álló orgonamaratont, Oláh Kálmán estjén a zongoraművész Faust-szimfónia motívumaira és a Szerelmi álmokra adott reflexióit és parafrázisait ünnepelte a Zeneakadémia Solti-termének hallgatósága.

A Liszt és virtuozitás című koncert a népzene felől közelített a fesztivál névadójának életművéhez, a Studio 5 jubileumi estje Liszt életének fontosabb stációit fordította le a kortárs muzsika nyelvére, míg Miklósa Erika és a Jazzical Trio műsorában jazzes fűszerezéssel szólalt meg többek között az Oh, quand je dors című romantikus dal átirata.
A nemzetközi művészeti élet új tehetségeinek és befutott képviselőinek produkciói rengeteg könnyűzenére fogékony érdeklődőt vonzottak: az Isolation Budapest fellépőinek koncertjeire, valamint a neosoul és a jazz-funk határmezsgyéjén kísérletező, extravagáns Hiatus Kaiyote bulijára érkező közönség az Akvárium Klub tereit töltötte meg, a keleti blokk klubfesztiváljaként számontartott Budapest Showcase Hub eseményei pedig a Fészek Művészklub és más népszerű budapesti szórakozóhelyek életét pezsdítették fel.