Lajos Tamás: A kritikák politika által vezéreltek, miközben a tényeket senki sem cáfolja

A Blokád című film Göncz Árpád ábrázolása után most Koltai Lajost támadja a balliberális oldal. Lajos Tamás úgy látja, az általa producerelt filmekben való közreműködést politikai üggyé tették a liberálisok.

Magyar Nemzet
Forrás: Origó2022. 11. 20. 20:04
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Komoly adóssága a magyar filmgyártásnak, hogy az elmúlt harminc évben nem készült komoly mű a rendszerváltoztatásról – fogalmazott Lajos Tamás az Origónak adott videóinterjúban, ahol kifejtette: történelmünk egyedülálló sikertörténete, amit dokumentálni kell, ameddig a résztvevői köztünk vannak.

– A Blokád alapvetően Antall József életrajzi filmje 

– mondta a producer, aki elárulta: sokáig keresték, mi az, ami a leginkább esszenciája a rendszerváltoztatásnak, így találtak rá a taxisblokádra.

– Ez volt az első nagy pofon az első demokratikusan választott kormánynak, ezzel együtt a magyar demokráciának, 

amikor bizonyos politikai erők nemtelen eszközökhöz nyúlva igyekeztek megszerezni a hatalmat 

– szólt a korról Lajos Tamás, megjegyezve: Antall József valószínűleg nem volt jó politikai kommunikátor, humora nem ment át a televízión, rádión, pedig egykori tanítványai rajongtak érte.

– Forgatókönyvírónk, Köbli Norbert számos háttérbeszélgetést folytatott a korszak politikusaival, s minden elérhető dokumentumot elolvasott – magyarázta a filmproducer. – Antall József vagy Göncz Árpád visszaemlékezései mellett hivatalos tárgyalási jegyzőkönyveket, így minden visszaemlékezés ellenőrzött módon került a forgatókönyvbe.

A baloldalról jövő kritikákra, amely Göncz Árpád személyének ábrázolását érte, Lajos Tamás elmondta: 

minden filmbeli megnyilvánulása hiteles, hiszen visszaemlékezések, dokumentumok alapján íródtak.

– A kritikák politika által vezéreltek, miközben a tényeket senki sem cáfolja – mutatott rá a producer, megjegyezve, hogy sokan, akik ismerték Göncz Árpádot, állítják, a film hiteles. – Egy újságíró, aki interjút készített, úgy fogalmazott: a hideg futkosott a hátán, mert mintha Göncz Árpádot látta volna megelevenedni.

Lajos Tamás emlékeztetett: sok esetben azzal vádolták őket, hogy a Blokád kurzusfilm.

– Nem az. Szereplői már nem részesei az aktív politikának, nincsenek máig ható állításai. Ez egy értelmezése a rendszerváltozásnak – mondta Lajos Tamás, aki a későbbiekben beszélt a Színház- és Filmművészeti Egyetemet érő nemtelen támadásokról, a Koltai Lajos elleni mocskolódásról.

– Koltai Lajos mer mást gondolni, olyat, ami nem egyezik a liberális oldal megmondóinak gondolkodásával 

– hangsúlyozta a filmproducer. – Amíg külföldön dolgozott, s nem oktatott az SZFE-n vagy nem vállalt rendezést az én filmemben, ami mára, furcsa módon, politikai üggyé vált, addig nem kapott minősíthetetlen kritikákat. Az oly sok „világhírű” magyar filmessel szemben ő nem csak a nyolcadik kerületben világhírű.

Borítókép: Lajos Tamás (Fotó: Bach Máté)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.