A Muzsikás prímása előrebocsátotta: a Bartók Táncegyüttesben Tímár Sándor eredeti filmfelvételek alapján tanulta és tanította a táncokat, a lépéseket, a folyamatokat. A Muzsikás klubban tanítványa, Litkey István vezetésével bartókosok tanítottak, így ott is az eredetihez való ragaszkodás lett a tánctanítás alapja, és a párcsere, amivel az eleső óra végére minden lány minden fiúval táncolt, így akarva-akaratlanul beszélgetni, ismerkedni kezdtek. A tánctanítás énekléssel egészült ki, majd jól táncoló, szépen éneklő-zenélő falusiakat hívtak, időnként Erdélyben készült diákat vetítettek.

– Mivel ezek a ház nyílt programjai voltak, a politikát érdekelte, mi is történik ott. Jöttek ellenőrizni, de igazi affér nem történt – mesélte Sipos Mihály, hozzáfűzve: – A táncházban örömteli, de komoly tanulás folyt, így a toleráns szemlélet volt általános, hiszen amikor falusi magyarok, románok, cigányok voltak a vendégeink, énekes-táncos tudásukra csodálattal néztünk, mestereinknek tekintettük őket.
Kissé visszalépve időben, kíváncsiskodtam, vajon mit csinált 1972. május 6-án, az első budapesti táncház napján?
– Akkor végeztem a szegedi egyetemen matematikusként, és nem hallottam a három budapesti néptáncegyüttes közös táncos rendezvényéről. Azon a nyáron építész barátommal Erdélybe látogattunk, találkoztunk Kallós Zoltánnal is, akitől megtudtuk: most 1972. szeptember 2-tól indul a Bartók Táncegyüttesnél az élő zenés tánctanítás. Odamentem és már aznap a Bartók zenésze lettem. Halmos Béla a próba után eljött hozzánk, beszélgettünk és hívott a Bartókba brácsázni. Mondtam, hogy tizenegy éve hegedülök, de sosem brácsáztam.
Elkérte a hangszeremet, és hipp-hopp lefaragta a húrlábat egyenesre, az egyik húrt meg leszedte
– magyarázta a prímás.
Ekkortól fogva már lehetett akkordokat játszani az újdonsült kontrán. Ez idő tájt Csoóri Sándor már a Bartókban táncolt. Ismeretségük régebbi, tudniillik Erdélyben, Szék faluban ismerkedtek össze, ő akkor már több mint egy hónapja ott élt, részt vett a táncokban, mulatságokban, figyelte a muzsikásokat és zeneileg is kiváló hangfelvételeket készített. Hamar Dániel késő ősszel került bőgősként a Bartók Táncegyütteshez.