A Zapatáról kialakuló képünket a darab több nő elbeszélésén keresztül építi fel (vagy éppen rombolja le), akik mind kétségtelenül jól ismerték őt: a bába, aki a világra segítette, az édesanyja, a testvére és az egyik szeretője. Ők mindnyájan bensőséges képet festenek „a Dél Atillájáról”. Rajtuk kívül sok más, különböző rendű és rangú karakter lép színre, a caudillót (katonai diktátort, hadúrt) üldöző hatóságokon és a bajtársain keresztül egészen odáig, míg végül maga Emiliano Zapata személyesen is megjelenik.
Beszélgetés a mexikói kortárs színházról
Az előadás előtt, 17 órától beszélgetést tartanak a Nemzeti Színházban Luis de Tavira, a Mexikói Nemzeti Színház alapítója, egykori igazgatója, Aurora Cano, a Mexikói Nemzeti Színház jelenlegi igazgatója, a mexikói kortárs drámaközpont, DramaFest alapítója, Jesús Hermandez nemzetközileg elismer fénytervező (Moscow) és Javier Valdivieslo, a Cervantes Intézet igazgatója részvételével.
Család, nők, maja kultúra
Az Emiliano Zapata asszonyai című előadást a mexikói Conchi León állítja színpadra. A drámaíró, színésznő, rendező és tanár elismerést azokkal a műveivel szerzett, amelyek a család, a hagyomány témáját, a nők életét és a maja kultúrát helyezik előtérbe.
Kiemelkedő alkotásai a Mestiza Power (Mesztic erő), Cachorro de León (Oroszlánkölyök), La tía Mariela (Mariela néni), Del manantial al corazón (Tavaszból a szívbe). Darabjait színre vitték az Amerikai Egyesült Államokban, Spanyolországban, Peruban és Argentínában is. A FONCA (Mexikói Nemzeti Kulturális és Művészeti Alap) The Lark Play Development Center drámaíró programjának ösztöndíjasa volt New Yorkban 2012-ben.
A mexikói National Art Creators System tagja, a Sa´as Tún Theater Company alapítója. Színházi kritikákat tett közzé a Milenio Yucatan újság rovatvezetőjeként, illetve olyan jelentős színháztudományi folyóiratokban publikált, mint a Centro Dramático Nacional Spanyolországban és a Paso de Gató Mexikóban.
Programok, rekordok, riportok a Kultúrnemzet színházi olimpiai gyűjtőoldalán! Kattintson IDE!