A kanadai Billy Talent szinte napra pontosan egy éve lépett fel utoljára a Budapest Parkban és talán túl kevés idő telt el a két koncert között, legalábbis szerda este látványosan kevesebb érdeklődőt vonzottak. A szervezők azonban mindent megtettek azért, hogy ez ne így legyen, akárcsak egy nappal korábban a Simple Plan esetében, ezúttal is kisebb fesztivált kerekítettek három nemzetközi előzenekarral.

Az, hogy nem lesz telt ház, már délután érződött: a kedden a szintén fél hat körül fellépő Charlotte Sands kapcsán írtam, hogy alig néhány tucatnyian voltak kíváncsiak rá, nos, az amerikai Sincere Engineer ugyanebben az idősávban még szellősebb közönséget vonzott. Az együttes azonban valószínűleg ennek külön örült is, inkább keltették egy hobbi-, mintsem egy profi zenekar benyomását: bár kifejezetten élvezetes régimódi punk-rockot játszanak, az énekesnő hangja pedig kellemesen karcos, jól érezhetően
nem egy rutinos előadó, alig mert a közönségre ránézni, kerülte a kommunikációt, azt gondoltam, hogy biztosan rendkívül flegma, amikor azonban mégis megszólalt, kiderült, egyáltalán nem erről van szó
. Nagyon zavarban volt, remegett a hangja és hadart, sok száz nemzetközi előadót láttam már korábban, de ilyen gátlásossággal még sosem találkoztam, de az ügyetlenkedése olyan bájos volt, hogy rögtön meg is kedveltem.

A szintén amerikai The Menzingers ellenben jóval edzettebb előadó, mostanában kifejezetten jó köröket futnak, már ami a népszerűségüket illeti, jelenleg végig turnézzák csaknem az összes júniusi rock-fesztivált Európában és ha nem is kiemelt névként szerepelnek a plakátokon, nem a legalsó sorokban találjuk a nevüket. Mindez azért is nagy dolog az esetükben, mert három lépés hátrányból indulnak a startmezőn a legtöbb együtteshez képest, legalábbis
lehetetlen megvádolni őket azzal, hogy a külsejükkel akarnának érvényesülni: a kopaszodó, SZTK-szemüveget viselő frontemberük meg sem próbál például jól kinézni, de ez egy punk-rock zenész esetében kifejezetten menő,
a Weezer tagjai hasonlóképpen a nem éppen alfahím jófiú-imázzsal váltak szupersztárrá. A hangzásuk a The Descendents régimódi világát idézi, csupán nem áldotta meg őket az élet ahhoz hasonló slágerérzékenységgel, mint az amerikai punk egyik alapkövét, sörözéshez tökéletes háttérzenét nyújtanak a dalaik, de nem éreztem ellenállhatatlan késztetést arra, hogy a színpad közelébe férkőzzek.
Az utánuk fellépő Frank Turner zászlaján nem véletlenül áll az, hogy Always on tour, az angol dalszerző-énekes tényleg megállás nélkül úton van, a szerdai volt egész pontosan a karrierjének a 2778. koncertje.