Hans Zimmer korunk talán legsikeresebb élő filmzeneszerzője (Isten nyugosztalja Ennio Morriconét), talán csak Spielberg és George Lucas alkotótársa, John Williams vetekedhet vele. Neki legalábbis hárommal több Oscar-díja van, de megkockáztatom, a német szerzi az eredetibb filmzenéket, Williamsznél elég könnyű felismerni például Dvořákot és Csajkovszkijt. Ami Zimmert illeti, Hollywoodban harminc évig csúcson tudott maradni, mára szinte önálló iparággá vált. Csaknem harminc év elteltével kapta a második Oscar-díját: az elsőt az 1994-es Az oroszlánkirály, a másodikat a tavalyelőtti Dűne című film zenéjéért.

Hans Zimmer Budapesten is nagyon népszerű
Egyszerre dolgozik a legjobb rendezőkkel (újabban például Christopher Nolannel és Denis Villeneuve-vel), és a legdrágább hollywoodi szuperprodukciókban. Sőt mostanában ránézni a filmográfiájára kicsit olyan, mintha minden érkező hollywoodi filmnek ő szerezné a zenéjét, legalábbis egyszerre jegyzi ő egy csomó szuperhősfilm (a Batmantől az X-Menen át a Wonder Womanig), a Szárnyas fejvadász 2049, a Dűne, a Top Gun: Maverick és a Nincs idő meghalni című Bond-film zenéjét is. Legközelebb a Dűne második felében hallhatjuk a dallamait novemberben.

A Papp László Sportarénában rendezett koncerten háromtucatnyi zenész és énekes sorakozott fel: fúvós és vonós szekció, két-két dobos, gitáros, csellista és hegedűs, mindenféle ütőhangszerek megszólaltatói, és maga Zimmer zongorán és basszusgitáron. A koncert a filmként is jól sikerült Dűnével, azon belül az Atredies-ház skót dudákat is felvonultató témájával kezdődött, amit egy Nolan-sikerfilm, az Eredet Mombasa című tétele, majd két DC-féle szuperhősfilm, a Wonder Woman és Az acélember című Superman-film zenéje követett. A koncert tökéletes hangosításával együtt nehéz volt nem észrevenni, hogy Zimmer még a Hollywood filmgyártását leuraló és a világot elárasztó, középszerű képregényfilmeket sem veszi félvállról, a Wonder Woman- és a Superman-filmekből legalábbis egyedül az ő zenéje emlékezetes – a turné látogatói számára biztosan. Aztán végre felcsendült Zimmer munkásságának talán legjobbja, a Gladiátor zenéje a filmzene eredeti énekesnője, Lisa Gerrard énekekével – ez volt a koncert tetőpontja. A Gladiátor olyannyira Zimmer legjobbja, hogy még magát is lekoppintotta később, legalábbis A Karib-tenger kalózai dallamaiban elég sok visszaköszön belőle – ez következett, aztán húsz perc szünet után folytatódott a koncert.