A Vidnyánszky Attila által életrehívott Madách-projektben a dráma tizenöt színét egy-egy ország színművészet szakos hallgatói adják majd elő saját anyanyelvükön, saját rendezésben, az általuk megálmodott díszletben. Az egyetemek hallgatói többek között Franciaországból, Angliából, Lengyelországból, Görögországból, Törökországból, Georgiából és Kanadából is érkeznek hazánkba, hogy részt vehessenek a nagyszabású együttműködésben a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatóival.
A Kossuth-díjas színházi rendező elmondta:
A projekt a magyar kultúra reprezentálása mellett, Madách Tragédiájának minél szélesebb körben való megismerését tűzték ki célul. Fontos, hogy a magyar irodalom egyik kiemelkedő művét, amely egyben Madách Imre legismertebb alkotása, a fiatalok is szélesebb körben megismerjék és megkedveljék.
Úgy fogalmazott: tíz ország diákjainak tanították meg Madách Imre nevét, és ismertették meg velük a dráma történetét.
A több mint 160 éves alkotás nyelvezete bonyolult, azonban az első néhány perc nehézségei után a fiatalok mindegyike megmártózott a mű által adott nyelvi közegben:
Ezek az emberek itt mind színházat akarnak csinálni, azt szoktuk mondani, hogy közös szenvedélyünk a színház. Ők lesznek a jövő, az új generáció
– hangsúlyozta.
Egyfajta gondolati háló formálódott ki, hiszen ugyanarról a műről elmélkedett számos fiatal művész, mégis összekötötte őket a színházcsinálás szenvedélye mellett a Madách-műben megfogalmazott nagy életkérdések, amelyek a mai napig aktuálisak. Ezáltal egy elméleti vagy gondolati közösségépítés folyamatát is átélhették.