Minek ide B terv?
– Gyermekként hangszeres zenészként kezdte zenei tanulmányait. Mikor fordult az érdeklődése az éneklés felé?
– Bár gyerekkoromban inkább zongorázni és hegedülni szerettem volna, édesanyámnak a fuvola volt szimpatikus. Így a komlói zeneiskola föl is vett fuvola szakra, ám én dacos kisgyermek módjára mindent megtettem, csak nekem ne kelljen gyakorolnom. Majd tizenegy éves voltam, amikor az édesapám meghalt, s akkor viszont hirtelen a hangszer jelentette a mindennapokból való kiszakadást. Elkezdtem gyakorolni, s tudatosult bennem, hogy zenei pályára szeretnék menni, mi több, én Pesten szeretnék élni és színpadon létezni. Éppen ezért később a váci Bartók-konzervatórium fuvola szakára jártam, s be kell vallanom, bizony voltak olyan pillanatok, amikor azt éreztem, nem ez az én utam. De akkor találkoztam Rácz Évával, a váci énektanárnővel. Csinos és szép jelenség volt az iskolai folyosón, szerettem neki köszönni. Ő pedig aranyosan vissza is köszönt és kialakult közöttünk egy baráti kapcsolat. Ezt követően egy év múlva váltottam ének szakra.
Legbelül akkor azt éreztem, le tudom rakni a hangszert és fel tudok tenni mindent az énekre. És ezt azóta is így érzem. Előtte nagyon sokszor betegeskedtem, kerestem önmagam, ám azóta beállt egy nagyon tudatos, előremutató vonal az életemben.
Erről az útról már nem fogok letérni. Nincs B tervem. Semmi olyasmi nincs az életemben, amit szívesebben csinálnék, mint az éneklés, a színpadi lét.

– Győrben kezdte el az egyetemi tanulmányait. Hogy lett ebből végül Budapest?
– Valóban, énekesként nem is a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen kezdtem el a felsőfokú tanulmányaim. Győrbe vettek fel, ott kezdtem az egyetemet Szabó Magdolna tanárnőnél.
S bár nagyon sokat lehet vidéken fejlődni, hiszen sokkal türelmesebb közeg, mégis Pestre húzott a szívem és az eszem is.
Győr egy diákváros, ellenben nincs meg az a fajta lehetőség és nincs az a fajta versenyeztetés (az a pozitív értelemben vett versenyszellem), ami mondjuk a Zeneakadémiát jellemzi. S azt is láttam, hogy a fővárosban érnek olyan impulzusok, amelyekre szükségem van. Amikor ez tudatosult bennem, leültem a tanárnővel és Gábor József tanárral, s elmondtam nekik, az a vágyam, hogy a Zeneakadémiára járhassak. Ezt a tanáraim megértették, sőt ők készítettek fel a felvételi vizsgára. Így kerültem Kiss-B. Atillához meghallgatásra, akivel olyan volt az első órám, mintha már jó ideje ismernénk egymást. Nagyon jól értettem az instrukcióit, kiváló gyakorlatokat mutatott, s szerencsére a szimpátia is kölcsönös volt. Így kezdődött a Zeneakadémia-éra, s ezalatt ismerkedtem meg az operettel is – bár én kezdetben nagyon tartózkodtam ettől a műfajtól.