„Eszem ágában sem volt a Zeneakadémia vezetése, de mivel az intézmény nagyon fontos számomra, ezért én magam próbáltam elképzelni lehetséges vezetőket.” A Mandinernek adott interjúban Keller András Kossuth-díjas hegedűművész-karmester elmondta, mindig abból indult ki, hogy olyan fanatikus muzsikusra van szükség, akinek az intézmény a szívügye.

Kiemelte, hogy a Zeneakadémia magyar kultúrára vetített hatása életbe vágó.
„Az volt az álmom, hogy esetleg Kocsis Zoltán majd egyszer átveszi, de erre már nem volt lehetőség” – fogalmazott a művész.
Elmondta, a feladathoz, a mestereitől kapott szellemiség és tudás átörökítése ad neki erőt. Nagy ajándék, hogy a Zeneakadémia aranykorában a legnagyobb egyéniségektől tanulhatott, abban az időben, amikor fiatal tanársegéd és tanár volt Kocsis Zoltán, Ránki Dezső, Schiff András.
„Egyetlen dolog vezérelt bennünket, magunkba szívni minél többet a zenéből és a darabokat megismerni. […]
Ezt a művészi és emberi közeget kellene visszahozni, és erre minden lehetőségünk megvan
– hangsúlyozta.
Újságírói kérdésre válaszolva beszélt arról, hogy néhány hónapja megalakult Magyar Muzsikusok Szövetsége létrehozásának az volt a fő oka, hogy több elkötelezett zenész szeretne valamit tenni, hogy a hazai zenei élet jobban működjön, ezen pedig közösen szeretnének dolgozni.
A szövetség azzal fordult a miniszterhez, hogy szeretnék, ha a rektorválasztás a legdemokratikusabb módon zajlana, és mindenki előtt nyitva állna a lehetőség az indulásra.
„Nem érdemes ebből politikát csinálni, mert a Zeneakadémia nemzeti ügy. Velem kapcsolatban mindenki tudja, hogy az eredményeimet nem a politikának, hanem a munkámnak köszönhetem” – tette hozzá.
A komolyzene helyzetéről szólva beszélt arról is, hogy személyes vágya, hogy a klasszikus zene társadalmi presztízse emelkedjen. Összehasonlítva, negyven-ötven évvel ezelőtt lényegesen nagyobb volt ez a presztízs. Szavai szerint a rendszerváltozás óta a klasszikus zene fokozatosan a perifériára szorult a magyar társadalomban. A társadalmi igények változásával az oktatásban is a vesztesek közé került a zene. Ma kevesen tanulnak és tanítanak zenét, ez alapfoktól a felsőfokig jól látható a számokból is.
Célom, hogy a társadalom olyan rétegeit is hozzájuttassuk a zenéhez, amelyeknek nincs hozzáférésük,
és nem is kaphatják meg a kezdeti élményeket. […] Szélesíteni kell a befogadói bázist, ebben vannak tartalékaink, és nem mondhatunk le a vidékről – fogalmazott.