Hatalmas bukás a The Voice, nagy bajba kerülhet vele az RTL

A műsort kevesen nézik, a csatorna kapkodva menti a menthetőt, emiatt a műsorainak kezdési időpontjai teljesen követhetetlenné váltak. Hiába taktikázik az RTL azért, hogy visszavegye a piacvezetői pozíciót a rivális TV2-csoporttól, utóbbi jobban elhúzott, mint valaha.

Forrás: Mandiner2023. 10. 04. 7:00
The Voice
Forrás: RTL Sajtóklub
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kapkodás jellemzi az RTL mostani műsorstruktúráját, miután kiderült, hogy az őszi nagy reménységük, a The Voice című műsoruk nem váltotta be a hozzá fűzött reményt, olvasható a Mandiner cikkében, amelyből az is kiderül, a médiaipari szakértők nem is igazán értették, miért hozza vissza az RTL azt a formátumot, amelyről már 2012-ben bebizonyosodott, hogy nem működik Magyarországon. 

The Voice
A The Voice egyik zsűrije, Curtis. Forrás: RTL Sajtóklub

 

Mostanra végképp kiderült, a Voice nem bír a TV2-es ellenfelével, a Sztárban sztár leszek! című műsorral, mivel a legfontosabb célcsoportokban rendre alulmarad, ami hatalmas presztízsveszteség az RTL számára, hiszen az eddig sikeres X-faktor című műsorukat áldozták be a Voicért. (Adatok szeptember 30-án: a 18-49 éves korcsoportban a Sztárban sztár leszek 20,5; a Voice 15 százalékot ért el.)

Az RTL úgy próbálta menteni a menthetőt, hogy a Voice elé tette A mi kis falunk című sorozat legújabb részeit, a taktika pedig érthető volt, hiszen a vígjátéksorozat az RTL csodafegyvere, azonban a TV2 Mutasd a hangod! című vetélkedőjével így sem sikerült felvenniük a versenyt, és három százalékkal kikaptak ugyanabban a korcsoportban.

Felvetődik az a kérdés is, hogy a RTL vajon miért készít külön a streaming felületére olyan saját gyártású sorozatokat, mint amilyen A Király vagy a hamarosan debütáló Valami Amerika, hiszen sokkal több kiadással, mint bevétellel jár, az előfizetői számaik nem indokolják a befektetést.

Mindenesetre az RTL-nek nagyon rosszkor jöttek ezek a számok, hiszen jelenleg is zajlanak a jövő évi reklámtárgyalások, ahol rosszabb alkupozícióból indulhat a csatorna, mivel már nem piacvezetők

 – derül ki a cikkből.

Borítókép: The Voice (Forrás: RTL Sajtóklub)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.