Kapkodás jellemzi az RTL mostani műsorstruktúráját, miután kiderült, hogy az őszi nagy reménységük, a The Voice című műsoruk nem váltotta be a hozzá fűzött reményt, olvasható a Mandiner cikkében, amelyből az is kiderül, a médiaipari szakértők nem is igazán értették, miért hozza vissza az RTL azt a formátumot, amelyről már 2012-ben bebizonyosodott, hogy nem működik Magyarországon.
Mostanra végképp kiderült, a Voice nem bír a TV2-es ellenfelével, a Sztárban sztár leszek! című műsorral, mivel a legfontosabb célcsoportokban rendre alulmarad, ami hatalmas presztízsveszteség az RTL számára, hiszen az eddig sikeres X-faktor című műsorukat áldozták be a Voicért. (Adatok szeptember 30-án: a 18-49 éves korcsoportban a Sztárban sztár leszek 20,5; a Voice 15 százalékot ért el.)
Az RTL úgy próbálta menteni a menthetőt, hogy a Voice elé tette A mi kis falunk című sorozat legújabb részeit, a taktika pedig érthető volt, hiszen a vígjátéksorozat az RTL csodafegyvere, azonban a TV2 Mutasd a hangod! című vetélkedőjével így sem sikerült felvenniük a versenyt, és három százalékkal kikaptak ugyanabban a korcsoportban.
Felvetődik az a kérdés is, hogy a RTL vajon miért készít külön a streaming felületére olyan saját gyártású sorozatokat, mint amilyen A Király vagy a hamarosan debütáló Valami Amerika, hiszen sokkal több kiadással, mint bevétellel jár, az előfizetői számaik nem indokolják a befektetést.
Mindenesetre az RTL-nek nagyon rosszkor jöttek ezek a számok, hiszen jelenleg is zajlanak a jövő évi reklámtárgyalások, ahol rosszabb alkupozícióból indulhat a csatorna, mivel már nem piacvezetők
– derül ki a cikkből.
Borítókép: The Voice (Forrás: RTL Sajtóklub)