– Nagy megtiszteltetés, ha egy kitűnő pályatárs nevét viseli a díj, amit a színész kiérdemel. Őze Lajost pedig személyesen is ismerhette.
– Az is óriási megtiszteltetés volt, amikor Kaló Flórián-díjat kaptam a József Attila Színházban. Vele nem dolgoztam semmilyen téren együtt, de egyszer látott engem színházban, és gratulált. Maros Artúr díjalapítónak meséltem el ezt az élményemet, aki unokatestvére a színésznek. Azt mondta, hogy az nagy dolog, mert Flóri nem nagyon szokott gratulálni. Őze Lajossal nem volt mély kapcsolatom, hiszen amikor stúdiósként, fiatalon a Nemzeti Színházban statisztáltam, akkor már beteg volt, ez nem sokkal a halála előtt történt. Fantasztikus művész volt. Számomra ő egy olyan ikonikus alak a magyar színjátszásban, akihez hasonló nyilván nem volt, de akit mérni lehet hozzá, az Latinovits Zoltán. Sok kiváló színészünk van, de ők valami olyan mélységet tudtak és olyan megszállottsággal dolgoztak, ami nem nagyon van.
– A Rátóti Zoltán rendezésében készült Egy, kettő, három című vígjátékot nagyon szereti a közönség, Norrison a bankigazgató szerepével pedig elviszi a darabot. Testhezállónak találja ezt a figurát?

– Nem áltatom magam, de álszerény sem akarok lenni. Ezt a molnári kort, a múlt századelőt, annak a saját stílusát megvalósítani, a figurákat és a világot behozni ma már nagyon kevesen tudjuk a színpadon. Én is távol vagyok már ettől, mert 1964-ben születtem, de mégis zsigerileg van kapcsolódásom ehhez. A nagyszüleim még éltek ebben a korban, és olyan kollégáim is vannak, akik múltja ebből a világból gyökeredzik. Nagy hatással volt rám, hogy Benedek Miklóssal dolgoztam, és ő is ezt a világot képviseli. Ismerhettem Mensáros Lászlót is. Nem tudom, hogy húsz év múlva hogyan fognak Molnár Ferencet játszani, és azt sem, hogy a mai fiatalokat mennyire érinti meg.
Biztosan mindig játsszák majd, mert csodálatos szerző, de kérdés, hogy ott lesz-e az a stílus, amit mi még néhányan tudunk. Én nagyon élvezem és boldog vagyok ettől a szereptől.
A lelkemben érzem, hogy sikerült megtalálnom.