– Fél éve mutatták be a Radics Béla, a megátkozott gitáros című filmjét. Milyen visszajelzéseket kaptak a műre?
– Radics Béla megosztó ember volt életében, és halála után negyven évvel is az. Így számítottunk rá, hogy vegyes fogadtatása lesz. Sok minden zúdult ránk, voltak politikai alapú észrevételek is, de mindent összevetve elégedett vagyok, mert úgy gondolom, hogy sokaknak tetszett a film.
Voltak egészen jó kritikák mind jobbról, mind pedig balról, és persze voltak olyanok is, akiknek nem tetszett. Ezzel sincs is semmi baj, ez a dolgok lényege.
Nagyon büszke vagyok a munkatársaimra, ugyanis korlátozott anyagi lehetőségek ellenére, óriási munkával a lehetőségekből a legjobbat tudták kihozni. Ennek viszont az volt az ára, hogy sokan három-négy ember feladatát látták el, és mindenki lényegesen kevesebb pénzért dolgozott, mint egy átlagos produkcióban.
Nagyon hálás vagyok minden munkatársamnak, mert rengeteg energiát tettek a filmbe.

– A magyar filmek főszereplői nem a hollywoodi hősök, ahogy Radics Béla sem volt az. Hogyan lehetett karakterét a filmvásznon visszaadni?
– A magyar valóság sem az amerikai álom. Bár gyorsan hozzátenném azt is, hogy ma már az amerikaiak szerint sem létezik az az amerikai álom, ami egykoron fogalom volt. Tehát nemcsak a magyar valóság más, hanem a filmes ábrázolásai módjaink is eltérőek, egyrészt az anyagi lehetőségeink miatt, másrészt a karakterábrázolások hagyományosan európai sajátosságai okán.
Radicsra visszatérve úgy gondolom, hogy azok a tragédiák, amelyek a 20. századi magyar történelemben megtapasztalhatók voltak, azok a mi hősünk életében is óhatatlanul megjelennek.
Ha máshogy nem, a körülményeikben vagy a családjuk történetében. Ez szerintem elkerülhetetlen. Az életútjuk tele van olyan töréspontokkal, amelyek az egész társadalom sajátosságát, tagozódását tükrözik. A filmkészítő, ha törekszik ezeknek az ábrázolására, akkor bizony rá kell döbbennie arra, hogy a világunk és annak szereplői különösen Magyarországon nem feketék vagy fehérek, azaz jók vagy rosszak, és pont. Jellemzően a filmek főhőseinek próbatételei az egész közösség és az adott generáció sorsát is kell hogy tükrözzék.
Szerintem nem fekete vagy fehér, hanem a szürke különféle árnyalatait megjelenítő karaktereket érdemes ábrázolni.
Ebben hiszek, ezért rendszerint nem egyszerűsítek, hanem inkább bonyolítok.