Vera Molnar analitikus művészetét rendszerint a geometrikus absztrakció nagy XX. századi hagyományához kötik, de ma már inkább a computer art és a generatív művészet úttörőjeként tartjuk számon. „Úgy tűnik, a négyzet, ez a csoda, egyszerűsége folytán képes biztosítani a vizuális észlelés alapfeltételeit – s ezen áll vagy bukik minden esztétikai élvezet” – írta egy helyen. Máshol pedig: „engem nem érdekelt semmi más csak a legegyszerűbb forma, a négyzet”. Már akkor algoritmusokkal dolgozott, amikor számítógépe még csak a képzeletében élt, de 1968-tól már igazi komputereken futtatta programjait. Bár ötvenkét éves koráig egyéni kiállításon nem szerepelt, olyan világsztár barátok ismerték el forradalmi munkásságát, mint François Morellet, Max Bill vagy Victor Vasarely.
A Kieselbach Galéria kiállítása Offenbächer Ferenc magángyűjteményéből válogatva mutatja be ennek a gazdag életműnek a keresztmetszetét, a korai olajképektől kezdve, a vázlatokon és számítógépes műveken át, a kései korszak nagyméretű festményeiig.
A tárlat február 2–18. között látható.
A videót készítette: L. Szabó Fruzsina
Borítókép: látogató az ingyenesen megtekinthető tárlaton (Fotó: Esztergályos Anna)