– Hogyan készült a szerepre, mi volt a koncepció?
– Az ember nyilván utánanéz, utánaolvas a dolgoknak, de a történelemkönyvekből nem feltétlenül egy humoros figurának ismeri meg Emich Gusztávot. Ez egy írói-kreatív produceri koncepció volt, hogy ő legyen a film egyik humorforrása. Az ilyen alkotásokba kell egy olyan szál, ami oldja a feszültséget, hiszen ha az folytonos, abban az ember nagyon hamar elfárad. Így viszont vannak hullámvölgyek, hullámhegyek. Szerintem nagyon jó ötlet volt, hogy Emich Gusztáv – aki nem sért meg semmilyen múltbéli dolgot – nem egy komoly, decens valaki lett. Ha nagyon mai nyelven akarunk fogalmazni, ő lett Petőfi mentora, menedzsere, aki rengeteg verset vásárolt meg tőle. Petőfi elég jól járt vele. A filmben igazából kevés vicces karakter van, Tibié talán az egyik – utalt Fehér Tiborra, aki Vasvári Pált alakítja –, ő egy dzsigolót játszik. Az enyém lett a másik. Emich karaktere az a fajta figura, aki mindenhol ott van és mindent a magáénak gondol. Szerinte a forradalom is azért robbant ki, mert ő ott volt a helyszínen. Olyan, mint egy jó üzletember, mindig keresi a lehetőségeket, hogy miből tudja a legtöbbet kihozni anyagilag és mindenhogyan. Nagyon jópofa karakter lett belőle. Hogy milyen lehetett a valóságban, azt pontosan nem tudjuk, de a filmben mindenképpen humoros figura. A jelmez, a fegyver, a bajusz, a kalap, ahogy kinézek, összességében is ezt üzeni majd a vásznon.

– Közel állt önhöz a karakter?
– Igen, mert egy picit esendő meg esetlen, de alapvetően egy jó szándékú valaki, aki azért az életben mindig tolja magát előre, ahogy csak lehet. Egy ilyen drámai filmben a humoros vonalat hozni mindig nagy felelősség, de tud kedves is lenni. Emich Gusztáv igazából a néző szeme is. Egy picit mindig kívül van az egészen, és aztán persze néha bele-belemegy a sztoriba, de alapvetően az ő figurája erre nagyon jó. Nagyon izgalmasak voltak a forgatások, mert rengeteg helyszínen voltunk, Győrtől kezdve Sopronig vagy éppen a budai Várban. Ez volt életem első kosztümös filmje is.