A Spoon Riverben, részegen című dalban Cseh Tamás megjelöli a helyszínt, ahová a hallgató a szereplőkkel megérkezik. Spoon River éppúgy képzeletbeli város, mint ahogy Cseh Tamás és Bereményi Géza western tája is. A Spoon létező folyó, és a Western daloknak is vannak majdnem létező figurái, az 1956-os forradalom után a saját rezervátumaikba vonuló pestiek, akik a szabadságkeresés különös módját választották.
Bár ezt az albumot Cseh Tamás soha nem szerkesztette így össze, mégis egységesnek tűnik, mivel az 1960-as és 1970-es évekből származó dalokat a pesti préri hangulata, az indián népdalok stílusa jellemzi.
Az archív, eddig kiadatlan hangfelvételeket a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) és a Cseh Tamás Archívum gyűjteményéből állították össze.
A Western dalok tulajdonképpen folytatása a PIM Az utolsó indiánkönyv című kötetének és a Rézbőrű volt az alkony című, az indián kultúra és a kortárs magyar irodalom közös nevezőjét bemutató kiállításnak.
A hetvenes években rögzített dalok újrakevert verziói Szabó Szebasztiánnak köszönhetően kiválóan szólnak. Az album grafikai megjelenését Rubik Ágnes tervezte, önálló képzőművészeti alkotásként is megállja a helyét. A lemezen összesen 17 szám hallható, amelyek lejátszási ideje 42 perc.
Az album bemutató koncertje idén augusztus 1-jén az Ördögkatlanon lesz.
Vecsei H. Miklós, Szabó Balázs és Ratkóczi Huba pedig a Művészetek Völgyében zajló Füst a szemében – Cseh Tamás-esten idézi meg Cseh Tamás alakját.
A lemezről bővebben a Kultúra.hu oldalán olvashatnak.