Rajongói kommentcunami, aláírásgyűjtés és fenyegetőzés, hogy többet nem kapcsolnak A Bridgerton családra, a másik oldalon nézettségi rekordok – ez az évad mérlege. Hal Melinda kiemeli, hogy a sorozat összességében sokkal jobb élmény, mint várta, mivel rengeteg benne a szarkazmus és az intelligens humor. A főszereplő férfiak például egytől egyig vonzók és tökéletesek, a negatív szereplők viszont ennek ellenkezői, tehát extrém sztereotip módon, majdhogynem karikatúrajelleggel jelenítik meg a férfitársadalmat.

Nagyon kedvelem a szarkazmust, de hogy azt az ember mennyire és hogyan érti, mit lát karikatúraként, az nagymértékben szocializációs kérdés. Sokszor látom, hogy az emberek ezt nem értik. Például sokaknak nehéz elmagyarázni, hogy hiába van kiírva A Bridgerton család kezdetén az 1813-as évszám, a történet csak bele van helyezve a korba. A nézők történelemhűnek gondolják a dátum miatt. A jelenségnek ugyanaz a pszichológiai háttere, mint amikor megkérdezem a 14-15 éveseket, hogy bizonyos valóságshow-k vajon spontán történéseket örökítenek meg vagy színészek játsszák. A fiatalok fele szerint az ott látható emberek tényleg így élnek, nem tudják, hogy forgatókönyvből amatőr színészek játszanak, és megdöbbennek ezen
– magyarázza Hal Melinda, hozzátéve, hogy amikor egy ehhez hasonló, jól megrendezett sorozat kerül elénk, a történelemtudásra gyakorolt befolyás még jobban érezhető.
A szakértő szerint alapvető probléma a mai tartalomgyártást illetően, hogy míg egy Van Gogh-képnél az ember eldönthette, tetszenek-e neki a napraforgók, most a gyártó mondja meg, mi lehet a véleménye. Ez a szuverén döntés befolyásolása. A jelenséget jól jelzi, hogy a közösségi médiában Jess Brownell, a Bridgerton új sorozatfőnőkének döntéseit bíráló kommentek előtt mindenki jelzi: nem rasszizmusból, homofóbiából írja, amit ír, sőt akár maga is valamelyik reprezentálni kívánt kisebbség tagja, hanem regényolvasóként azt szeretné a vásznon viszontlátni, amit a könyvekben is szeretett.
A Bridgerton család sosem volt a narratív feszültségre és a körmöt tövig rágó fordulatokra építő dráma, a harmadik évadban azonban még hangsúlyosabbá váltak a dramaturgiai hibák. A sorozat többször saját szabályaival is ellentmondásokba keveredett, sok esetben a woke elvárásainak való hangsúlyos megfelelés miatt. A kedvenc főszereplő páros Penelope (Nicola Coughlan) és Colin (Luke Newton) például nem kap elég játékidőt, az évad másik fontos szereplője, Francesca (Hannah Dodd) harmadik évadbeli története pedig érvényét veszti, mivel a bemutatott homoszexuális jövendőbelije ellehetetleníti a könyvekben sokakat megérintő meddőségi szálat.