Varsányi Ferenc, a Piszkos Fred, a kapitány című animációs film rendezőjének a neve sokaknak a nyolcvanas évek kultuszfilmjét, a Suli-buli című pixillációs alkotást idézi fel. Az animációs szakember később Hollywoodban is dolgozott, többek között Csupó Gábor stúdiójában, ahol supervising directorként vett részt a többszörös Emmy-díjas Fecsegő tipegők sorozat készítésében.

Készül a Piszkos Fred, a kapitány című animációs film
– Túl vagyunk két szakaszon, a fejlesztésen és a gyártás előkészítésen – kezdte válaszát a rendező arra a kérdésünkre, hogy áll most a film. – Beadtuk a gyártási pályázatot a Nemzeti Filmintézethez, jelenleg az elbírálásra várunk. A gyártási szakasz a legfontosabb a folyamatban, mert itt történik a film készítésének az oroszlánrésze Az előkészítés pedig azért nagyon lényeges, mert sok minden ekkor dől el. Például az összes karakternek megvan a figuraterve, elkészültek a helyszíntervek, és a színészekkel a szereplők hangját is felvettük az előhangfelvételen. Az előhangfelvétel két okból nagyon jelentős: egyrészt a felvett szinkron alapján készítjük el a szájmozgást, másrészt egy jó előhangfelvétel az animátoroknak is inspirációt ad. Az animátor a rajzfilmben olyan, mint a színész az élőszereplős filmben: ő adja meg a színészi játékot, a gesztusokat és a mozgást – mondta Varsányi Ferenc.

Elárulta, hogy a szereplők hangját olyan neves magyar színészek adják, mint Reviczky Gábor, Kerekes Vica, Fehér Tibor, ifj. Vidnyánszky Attila, Csőre Gábor, Kálloy-Molnár Péter, Szervét Tibor, Kerekes József és Für Anikó. A produkció két neves alkotó, a Balázs Béla- és Bánffy Miklós-díjas Kollarik Tamás és a többszörös Magyar Mozgókép-díjas Takó Sándor vezetésével készül.
– Elkészült a képes forgatókönyv, összevágtuk, ráillesztettük a színészek hangjára a paneleket, tettünk be zörejeket és zenét, és megszületett a teaser film. Az alkotók számára fontos, hogy mindent kipróbáljunk, ami majd bekerül a filmbe, eldőlnek a technikai megoldások, és a támogatónak is számít, hogy lássa, milyen filmet álmodtunk meg. A teaser hatalmas érdeklődést generált, két nap alatt több mint egymillió megtekintést ért el – tette hozzá.