Miközben még be sem mutatták harmadik nagyjátékfilmjét, az Árvát (amelynek első előzetesét cikkünk végén nézhetik meg), Nemes Jeles László már két újabb filmes projekten dolgozik – ráadásul mindkettő nemzetközi együttműködésben, angol és francia nyelven. A rendező egyik következő filmje Odakint a sötétség címen készül, és Cormac McCarthy 1968-as, azonos című regényét dolgozza fel.

Nemes Jeles László és Cormac McCarthy
A történet a gazdasági világválság idején játszódik az amerikai Délen: főszereplője egy fiatal nő, Rinthy Holme, aki vérfertőző kapcsolatba kerül a bátyjával, és teherbe esik. Amikor megszüli gyermekét, a bátyja elviszi a csecsemőt, és az erdőben magára hagyja, majd azt hazudja Rinthynek, hogy a baba meghalt. A nő azonban kételkedik ebben, és elindul, hogy megtalálja a gyermekét. Eközben bátyja más úton járja a vidéket, miközben három rejtélyes, fenyegető alak a testvérpár nyomába ered.
A főszerepeket Lily-Rose Depp (Az idol, Nosferatu) és Jacob Elordi (Saltburn, Eufória) alakítják.
Nemes Jeles elmondása szerint régóta dédelgetett álma volt, hogy McCarthy művét vászonra vigye:
Mióta először olvastam az Odakint a sötétséget, az volt a vágyam, hogy filmet készítsek belőle, és megtaláljam azt a filmes nyelvet, amely méltó Cormac McCarthy szuggesztív és kozmológiai művéhez.
– nyilatkozta Nemes Jeles László a Deadline-nak. A forgatókönyvet a Clara Royerrel közösen írta, akivel már a Saul fián is együtt dolgozott. A projekt gyártója a londoni Good Chaos, producere Mike Goodridge, aki olyan filmeket jegyez, mint a Szomorúság háromszöge vagy az idén Cannes-ban bemutatott Left-Handed Girl.
A franciák is lecsaptak az Oscar-díjas rendezőre
A másik filmterv Nemes Jeles első francia nyelvű munkája lesz, és a II. világháború idején játszódik. Középpontjában Jean Moulin, a francia ellenállás emblematikus figurája áll, aki a német megszállás alatt a náciellenes szervezkedés egyik kulcsalakjaként vált mártírrá. A még cím nélküli történelmi drámában Gilles Lelouche és Lars Eidinger játsszák a főszerepeket.
Nemes Jeles László ezzel úgy tűnik, kilép a magyar filmgyártás kereteiből, és új nyelveken, nemzetközi színészekkel igyekszik megtalálni azokat a történeteket, amelyek egyszerre személyesek, súlyosak és egyetemes érvényűek.