Idén a tizenhat kategória díjaira 282 fotográfus 2566 pályaművel és összesen 7488 képpel nevezett, ezekből választották ki a legérdekesebbnek tartott munkákat. És mivel az utóbbi évben Magyar Péter a közélet egyik legmeghatározóbb szereplőjévé vált, nem meglepő módon a 2024-ről egyfajta látleletet kínáló tárlaton is gyakran megjelenik. Rögtön ő is fogad minket a Capa Központ Sajtófotó Kiállítására belépve, ugyanis a 24.hu munkatársának, Mohos Mártonnak a MÚOSZ Nagydíjjal kitüntetett felvételén egy fiatalember napszemüvegén keresztül láthatjuk a politikust egy gyűlés közben, de megjelenik mások mellett a fotós másik művén kísértetként is. Az egyik vidéki rendezvényén ugyanis olyan erős reflektort irányítottak rá, hogy az csaknem kiégette a lencsét, így olyan, mintha egy világító szellem vagy egy gömbvillám tartana beszédet.

Ezzel szemben a Hír-, eseményfotó kategóriában az Escher Károly-díj első helyezettje Veres Viktor munkája lett, amelyen Orbán Viktor magyar miniszterelnök látható az Európai Politikai Közösség ülésén, egy feltehetőleg parázs vita közben, Giorgia Meloni olasz miniszterelnök, Emmanuel Macron francia elnök és Mette Frederiksen dán miniszterelnök társaságában. A klasszikus értelemben vett aktuálpolitika az említett műveket leszámítva egyébként szűk részét képezi a kiállításnak, számos szekcióban pedig munkatársaink kiemelkedő eredményeket értek el. Mióta felújították a Városligetet, kevés Instagram-kompatibilisebb helyszín létezik Budapesten, a Néprajzi Múzeum pedig különösképpen megunhatatlanul hálás témát szolgáltat a közösségi médiára posztoló egyszeri járókelőknek, turistáknak, hát még a profi fotósoknak. A Mediaworks munkatársa, Csudai Sándor azonban úgy örökítette meg a kulturális intézményt, ahogyan még korábban senki, a Streetfotó egyedi kategóriájában a harmadik helyezést elért képén az épület oldalán végigfutó lépcső úgy fest, mintha egyenesen a mennyországba vezetne, ahogyan azt a Led Zeppelin is megénekelte a Stairway to Heaven című számában.