Unják a kivágásokat
Egy ezer vásárlót megkérdező, kuponozási szokásokról szóló felmérés szerint tíz válaszadó közül négy egy jó ajánlat hatására többet vásárolt a tervezettnél, ráadásul ugyanilyen arányban fizettek olyan márkákért, amelyeket egyébként nem vettek volna meg. A már említett kuponelrendezési problémák miatt a válaszadók több mint fele inkább csak digitális, telefonon elérhető vouchereket szeretne, és unja a kivágásokat a nyomtatott újságból. A felmérés szerint a kuponos napok alatt a leginkább a kozmetikumok felvásárlása ugrik meg: az e kategóriába tartozó árucikkekből csak tavaly áprilisban 1,3 milliárd forintos értékben fogyott, csakúgy, mint karácsonykor, ez pedig 40 százalékkal magasabb az átlagos havi költéseknél a Nielsen piackutató vállalat szerint. Fontos azonban tudni – figyelmeztet a Budapesti Békéltető Testület –, hogy amennyiben üzletben vásárol valaki akciós terméket, és három napon belül meggondolja magát, mondván, mégsem tetszik az áru, nem veszik vissza. Ellenben, ha a megvett portéka tényleg hibás, és a fogyasztónak garanciális vagy szavatossági problémája van, az üzletben kötelesek erről jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy példányát átadni a pórul járt vevőnek. A blokkot pedig minden esetben kérjük el és őrizzük meg.