Évek óta dolgoznak a tudósok az új, korszerű magyar irodalomtörténet megírásán azzal a felelősséggel, hogy aki abból kimarad, annak annyi. Kiesik az örökkévalóságból. Ez Baróti Szabó Dávidot vagy Tinódi Lantos Sebestyént nem igazán érdekli. Nagy viszont a harc a kortárs szerzőknél. A kérdést nem lehet megkerülni, hiszen meg kell jelenniük az irodalomtörténetben, csakhogy nem lehet mindenkit beleírni. Ha viszont válogatunk, akkor nagy a felelősség, és nagy lehet a sértődés is. De a méréshez még nincs kész a szerszám, amelyet időnek szoktak nevezni. Nem számít ugyanis, mit ír az aktuálkritika, kiket hozsannáz, kit futtat, és kit nyom le. Ez gyakran nem esztétika, hanem csak üzlet.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.