Szörényi Éva ajánlására Téri a börtönviselt Mensáros Lászlót is taggá avatta 1952 őszén, akit bölcs pedagógiával epizódokban játszatott. Ám A revizor rendezésére érkezett Szendrő Józseffel (1953) vitába keveredett. Mert a direktor ellenezte, hogy Szendrő Hlesztakov szerepét kezdő színészére ossza. Végül engedett. Mensáros pedig igazolta rendezőjét: „…ahogy a bemutatkozásnál egyre jobban otthon érzi magát, ahogy állandóan lázban ég, s kicsit zavartan, gyáván kicsit pimasz fölénnyel mozog – ez a kitűnő Mensárosban” – írta Koczogh Ákos (Néplap, 1953. december 6.). Szendrő feljegyezte: „Vidéki színházaink az őszinte ábrándozás és fellobbanás meleg fészkei […] Budapest színházai a reprezentatív, érzelmeken taposó kíméletlen művészet kaszárnyái. A vidék az ifjúság tanyája. Mi itt úgy dolgozunk, mintha az életünk függne tőle!!!” (A Napló Mensáros Péter birtokában.) Szigor is van persze a családiasságban: a főiskoláról érkező Márkus László hisztériáival borzolta a társulat hangulatát, de Téri atyai szigorra váltott, mire Márkus így reagált: „Magamba szálltam […] egy időben érkező letolás csak használ az embernek.” (Harangozó Márta: Márkus László) Mensáros Naplójában említi: Simor Erzsi azért pofozta meg Angyal Sándort, mert azt mondta neki: „Hallgasson, maga fasiszta kurva!” Angyalt váltották le végül is a párttitkárságból. S hogy Téri miként védte társulatát, arra Mensáros egy másik történetet is elbeszélt: „Mert azért a fővilágosítóért ugyanúgy kiállt, aki Sztálin halála napján egy kocsmában azt énekelte: »Meghalt a cselszövő…« Három nap múlva kihozatta a börtönből.” A rendező atyai tapintatát is felidézi a színész: „amikor […] észrevette, hogy mint Rómeó, ha görcsbe kerültem, fölhúztam a vállamat, akár állva, akár térdelve, előadás alatt, mint Lőrinc barát rögtön megtalálta a módját, hogy figyelmeztetően a vállamra tegye a kezét, majdnem mint egy varázskezű gyógytornász, mert ettől a mozdulattól rögtön fölengedtek görcsös izmaim.”