A fauvizmus, a színek keverés nélküli intenzitására építő kolorista festői irányzat olyan nemzetközi tekintélyekhez köthető, mint például Henrie Matisse és André Derain. A huszadik század elején létrejött művészeti csoport mindössze néhány évig létezett, mégis számos festőművészre, köztük jó néhány magyar alkotóra hatott. Többek közt Czóbel Bélára, akit maga Matisse is nagyra tartott, és Friedrich Ahlers-Hestermann Pause vor dem dritten Akt című könyvében a vadak (fauve-ok) egyik legvadabbjaként emleget; de Berény Róbert, Perlrott Csaba Vilmos és sok más hazai művész került még a hatása alá, köztük írásunk főszereplője, Ziffer Sándor is. Az egri születésű Ziffer a budapesti Iparművészeti Iskolában tanult, majd rövid ideig Münchenben, utána pedig Hollósy Simon magániskolájában folytatott tanulmányokat. Járt később Párizsban, Berlinben, ahol megismerkedett az expresszionizmussal, több nagy európai nagyvárosban is kiállították képeit. 1918-ban végleg Nagybányára költözött, a nagybányai művésztelep második nemzedékének kiemelkedő tagjaként tartja számon a művészettörténet.
A gilisztaűző varádicstól a terjőke kígyósziszig
Értelek – mondta Rezeda Kázmér, mert mindig ezt mondta, amikor nem értett semmit.