Volt idő, amikor a hazai motorsport nagyobb létszámú közönséget vonzott, mint a foci, noha akkoriban a magyar fociban is több volt az élvezet, mint manapság. A korabeli sajtó szerint 1945-ben harminc-, 1959-ben már százezres tömeg tolongott a Városligetben kijelölt pálya mentén, melynek leglátványosabb része az volt, amikor a versenyzők – mai mércével hajmeresztően laza biztonsági feltételek közepette – körülszáguldották a Hősök terét. A közönségcsúcsot az 1960-as Magyar GP jelentette a maga 120 ezres nézőszámával. Aztán a motorversenyeket átköltöztették a Népligetbe, ahol a versenyzők már 140 kilométeres átlagsebességet értek el, miközben a biztonságot néhány szalmabálán kívül továbbra sem sok minden szolgálta.
A 125-ös és a 250-es géposztály mellett az 500-as jelentette a „király” kategóriát. Utóbbiak elérték a 200 kilométeres végsebességet is – olyan gumikkal, futóművel és fékrendszerrel, amilyeneknek már a gondolatától is kiverné a hideg verejték a mai versenyzőket. Protektorokról, arcvédős kevlársisakról, légzsákos overallról akkoriban nem is álmodozhattak, a versenyzőkön bőrkabát, bőrnadrág és csizma volt, fejükön pedig többrétegű papírsisak, amely esőben átázott és megdagadt. Korszerű műanyag fejvédőt a Rákosi-rendszer idején csak Nyugatról lehetett volna beszerezni. Csakhogy akit valutával elkaptak, azt évekre lecsukták. Ahogy a negyvenes-ötvenes évek egyik legsikeresebb motorversenyzőjét, a kilencszeres magyar bajnok Puhony Nándort is. Ő BMW-vel és DKW-val versenyzett, és ahhoz, hogy Bécsből gyári alkatrészekhez jusson, „ügyeskedni” próbált. Egyik nap még Gerő Ernő közlekedésügyi miniszter társaságában nyitott autóból, nyakában babérkoszorúval, bajnokként integetve ünnepelte őt az ország, másnap rács mögött találta magát: devizabűntett miatt több évet sóztak rá.
A Puhonynál egy korosztállyal fiatalabb versenyzőnemzedék tagja id. Reisz János. A kilencven felé közeledő, ám még ma is kiváló egészségnek örvendő egykori bajnok mesélte, hogy amikor 1956-ban a Párizs melletti 24 órás Bol d’Or (Aranysisak) versenyen 250 köbcentis Csepel Sporttal indultak Kurucz Györggyel párban, a rajt előtt a versenyszervezők adtak nekik korszerű sisakot az általuk hozott bőrkobak helyett. A lesajnált magyarok, „akiknek még egy rendes sisakra sem futja”, a Csepel nyergében végül legyőzték a BMW-vel, Ducatival, Nortonnal és Puchkal induló versenytársakat. Ráadásul nem csak a Reisz–Kurucz-kettős diadalmaskodott. A dobogó harmadik fokára a másik magyar páros, a szintén Csepellel induló Cserkúti László–Szűcs László-kettős állhatott. Az már más kérdés, hogy a Weiss Manfrédtól államosított motorkerékpárgyár (akkortájt keresztelték át Pannoniára) a szocialista tervgazdasági körülmények között képtelen volt üzletileg kiaknázni terméke világraszóló sikerét.