Amikor Henry Ford 1896-ban megépítette az első automobilját, majd pár év múlva megkezdte a sorozatgyártást, a vevőknek – akik 850 dolláros vagyont fizettek a T modellért – fogalmuk sem volt, hogy mekkora pénzügyi, gazdasági forradalom részesei lettek. Az Egyesült Államok lakossága 1920-ra autózó nemzet lett, az utakat több mint hatmillió kocsi rótta. Mindez emberek tömegét segítette munkához. Az azóta eltelt száz év alatt szinte minden ország gazdaságának a gépjárműgyártás a mozgatórugója, hiszen ezáltal a kohászat, az elektronikai, a vegy-, a gumi-, az üveg-, a textil- és a műanyagipar is jelentős megrendeléshez jut. Ezenfelül munkát kapnak a márkakereskedők, a szerviz- és javítóüzemek, valamint a széles körű beszállítói háttéripar. Sőt: a világ nyersanyagainak nagy részét az autógyártás és -üzemeltetés emészti fel, a fejlett országok lakosságának negyede közvetlenül vagy közvetve a járműgyártásból, illetve annak kiegészítő tevékenységeiből él.
A gilisztaűző varádicstól a terjőke kígyósziszig
Értelek – mondta Rezeda Kázmér, mert mindig ezt mondta, amikor nem értett semmit.