Tökéletes választás Jodie Turner-Smith Boleyn Anna szerepére. A brit színésznő ugyanis már azelőtt híressé vált, hogy egyáltalán elkezdődött volna a forgatás, és feltehetően ez volt a Channel 5 célja. Jodie Turner-Smith ugyanis fekete bőrű, Boleyn Anna pedig – ahogy a festményeknek köszönhetően tudjuk, valamint józan eszünkre hagyatkozva feltételezzük – fehér volt. Hiszen mégiscsak 1533-tól volt Anglia királynéja, VIII. Henrik felesége, s akkoriban nem volt se demokrácia, se BLM, se fekete elit vagy erre irányuló törekvés. Nem számított a bőrszín olyan szempontból, hogy Angliában nemigen voltak feketék. Fél évezredes sztoriról van szó, értelmetlen a mai normákat az akkori viszonyokra alkalmazni, még ha politikailag annyira hatásos volna is.
A Channel 5 mégis megteszi. Mert az Amerikából importált faji háború mindig vonzza a nézőket, mindig is vonzani fogja, így nemcsak hír lett a meghökkentő döntésből, de nemzetközi szinten is megemlítik a brit tévécsatorna nevét, s önök is olvashatják a hírt egy magyar újságban, azaz a Channel 5 voltaképp sikeresen törte át a média falát. Ez pedig esetükben nagyon-nagyon sok pénzt jelent. Miért is nézne meg valaki egy olyan történelmi drámát, amelyben semmi botrányos nincs? Boleyn Annát bármelyik elképesztően tehetséges brit színésznő alakíthatná, semmiféle visszhangja nem volna, olyan lenne az a sorozat, amelyből tizenkettő egy tucat. Így viszont, hogy a tragikus sorsú királynét egy fekete színésznő játssza, nagyon sokan fognak odakapcsolni, és végignézni a műsort. Minden bizonnyal nem fognak csalatkozni, ugyanis Jodie Turner-Smith jó eséllyel kiváló színésznő, nem véletlenül választották ki erre a szerepre.
Mindig lehet arra hivatkozni, hogy a művészet nem tükör, nem csak az a festmény jó, amely tökéletes, fotó minőségben adja vissza a látottakat. Nem csak az a színdarab mozgatja meg az ember szívét, amelyben az utolsó kis inas paszományos mentéje is úgy áll, ahogy azt az író több száz évvel ezelőtt megálmodta. Ez így persze igaz is, a filmek, színdarabok célja nem a régmúlt újbóli visszaidézése, hanem a saját vélemény bemutatása a remekmű segítségével. Ennek megfelelően Boleyn Anna lehet akár fekete is, hiszen az ötszáz évvel ezelőtt történt események drámai bemutatása az alkotók szerint ma is érvényes üzenetet hordoz. Szívük joga, hogy ezt higgyék. Egykoron Kenneth Branagh is Denzel Washingtont tette meg a hercegnek a Sok hűhó semmiért Shakespeare-darabban, márpedig a fekete amerikai színész nagyon nem illett kinézetre a fehérek közé. Aztán a filmet megtekintve el kell ismerni, hogy Washington volt olyan jó színész, hogy el lehetett hinni róla, hogy valóban herceg, elegáns volt és méltóságteljes. Ennek feltehetően az a nyitja, hogy Denzel Washington istenáldotta tehetség, aki szükség esetén bármit el tud játszani. Ez pedig a lényege a színészetnek, hogy az említett ember, aki belebújik egy történelmi alak gúnyájába, elhitesse a nézővel, hogy akár ilyen is lehetett, akkor is, ha a helyzet történelmietlen, minthogy Boleyn Anna nem lehetett fekete.