A XXI. század új technológiákat kíván, de jó lenne nem elfelejteni azokat a tanítási formulákat, amelyeknek köszönhetően az Iparművészeti Főiskola a világ legjobbjai között volt. Ma ötszázvalahányadik. Fontos lenne figyelembe venni, hogy valaki attól, hogy elvégez egy egyetemi kurzust, esetleg van néhány terve, még nem ismeri a saját stílusát. Ahhoz éveknek kell eltelni, és három-négyezer tervnek kikerülnie a keze közül. Nem véletlen, hogy a nagynevű külföldi tervezők negyvenéves koruk előtt ritkán állnak saját névvel a közönség elé, előtte valamelyik nagy divatháznál tanulnak. Pierre Cardin is így tett. Amikor találkozom egy fiatal tervezővel, azt tanácsolom neki, fogja a portfólióját, és jelentkezzen Milánóba, Párizsba. Tanuljon. Így dolgoznak magyar dizájnerek például Guccinál. Amíg ez nincs meg, addig nehéz nemzetközileg felfuttatni magyar márkát. Itthon pedig egy üzlethelyiség fenntartása milliós nagyságrend, egy szezon kollekciója szintén. Ahhoz, hogy egy boltot megismertessünk a vevővel, három évre van szükség. A legtöbb tervezőnek viszont nincs ötven-nyolcvanmillió forintja, hogy kivárja ezt az időt, így vagy meg sem nyitja a boltját, vagy tönkremegy.