A Mentés másképp című új magyar vígjátékot, pontosabban vígjáték-drámát, legalábbis az ország keleti csücskében feltétlenül, a híre jóval megelőzte. Nemcsak azért, mert a film producere és rendezője egy hajdúböszörményi fiatal, Rózsa Gábor, de a forgatás is javarészt Debrecenben zajlott. Így aztán debreceniként nehéz nem kedvelni ezt a filmet, mielőtt még egy kockát is látott volna belőle az ember.
Hát még mikor kiderül róla, hogy „szerelemfilm”, azaz elképesztően kevés pénzből és a filmes szakmán kívülről, az alkotók elszántságának és hitének köszönhetően jutott el a mozivászonig. Rózsa Gábor ugyanis nem hivatásos filmrendező, a produkció pedig, ahogy a nemrég vele készült interjúban olvasható volt, családi vállalkozás. A film azonban mégsem nevezhető amatőrnek, legfőképpen a nagyszerű játékot nyújtó színészek miatt.
A főszereplők fesztelen, természetes, profi játékának köszönhető, hogy a forgatókönyvi és egyéb technikai esetlenségek ellenére végig feszült figyelemmel és átérzéssel tudjuk követni a filmet.
A történet egy fiatal, de a munkájában már semmi örömöt nem találó könyvelőről, Márkról (Sándor Péter) szól, aki egy különleges megbízás folytán kap lehetőséget arra, hogy visszatérjen régi önmagához, ifjúkori vágyaihoz, és utat találjon ahhoz a hivatáshoz, amelyet az iskolapadból kinőve képzelt el magának.
Ez a hivatás pedig nem más, mint a másokon való segítés, mások megmentése egy sajátos pszichológiai módszer segítségével. Szakmabeliek talán kikövetelnének a film végére egy „Ne próbáld ki otthon!” felhívást, hiszen amit ezzel a sajátos terápiával Márk hobbipszichológusként képvisel, finoman szólva is hajmeresztő. De ha nem lenne az, nem lenne lehetőség a filmben annyi szék szélére kényszerítő izgalomra, térdet csapkodó nevetésre és szívet melengető romantikára.
Márk ugyanis váratlanul felkérést kap apja régi barátjától (Trokán Péter), hogy segítsen a lányán (Dézsi Darinka), aki javíthatatlan depresszióban szenved. Márk módszere azon alapul, hogy a terápia alanyát titokban teljes megfigyelés alá veszi, és az alany számára láthatatlanul beleavatkozik az életébe.