Varázslatos átalakuláson ment keresztül Hollywood az elmúlt évek során. A filmek sose voltak valóban ártatlanok, amióta létezik mozgókép, mindig politizált, bizonyos értékeket vagy nézeteket támogatott, jelezte a készítők álláspontját, akik utána könnyen mondhatták, ugyan, ez csupán egy film. Az alkotások mindig ott mozogtak a valóság és az álom határán, dramatizáltak bizonyos fontos kérdéseket, de valószerűnek tűntek, amennyire lehetséges. A szórakoztatás megmaradt, de minthogy az álomgyár a legvadabb liberális fészek az egész világon, nem is kérdés, hogy identitáspolitizálásba kezdett a filmvilág, amelyet épp annak jellegzetessége miatt premier plánban láthat mindenki.
Egy ihletett pillanatban elkezdődött a vita Hollywoodban, hogy a filmbéli szerepet játszó színész vajon magánéletében is úgy gondolkodik-e, mint a vásznon. Ha kimond egy bizonyos mondatot, amelyet neki leírtak egy papírra az erre szakosodott írók, ő azt őszintén, tiszta szívből mondja-e? A fekete színész, aki szerepe szerint elnyomott, drogos utcagyerekből lett bűnöző, valóban ilyen környezetben nőtt fel? Eljátszhatja-e egy világosabb bőrű fekete színész a sötétebb bőrű történelmi személyiséget? Ezernyi kérdés, amelyek sose voltak fontosak, hiszen ne feledjük, a film illúzió, a valóságban nem történik meg, amit látunk, csak az ott mozgó alakok olyan ügyesek, hogy elhisszük nekik a rúgásokat, a szerelmet, a nyaktörő mutatványokat.
Jordan Peele készített néhány éve egy általánosan körberajongott filmet, amelyben egy fiatal fekete srác csöppen bele egy fehér család életébe, akik gyanúsan viselkednek, majd hátborzongató titokra derül fény. A Tűnj el! című alkotás főszereplője Daniel Kaluuya volt, aki nagyvárosi fiatalemberként teljesen hiteles volt, olyannyira, hogy azóta szárnyal a karrierje, eljátszotta egy Fekete Párduc-vezető szerepét a Júdás és a Fekete Messiás című moziban, díjak özönlenek rá. Kaluuya ugyanakkor Londonban született ugandai szülők gyermekeként, soha nem élte át azt, amit az amerikai fekete fiatalok, nem lehetnek személyes tapasztalatai az amerikai rasszizmusról, mégis elfogadják mint amerikait. Feltehetően azért, mert jó színész, és képes arra, hogy amerikai akcentussal beszéljen. Ez arrafelé őrületesen fontos, a vájtfülű angolszászok meg tudják állapítani, hogy a színész honnan származik, és ha az akcentus hibás, a szakértők hiteltelennek tartják később a filmet is. Ez történt például Leonardo DiCaprióval, aki a Véres gyémántok című filmben egy dél-afrikai katonát játszott, de rémesen sikerült az akcentus átvétele, ki is nevették érte az elemzők.