Szinte hallani a hatalmas megkönnyebbülést, miután az uniós országok megállapodtak, hogy nem változtatják meg a személygépkocsik és kisteherautók jelenlegi Euro 6 vizsgálati feltételeit és kibocsátási határértékeit, míg az autóbuszok és a nehézgépjárművek esetében csökkenteni fogják ezeket. Közben mindenki tudja, hogy a hagyományos, belső égésű motorokkal működő autókat gyártó iparág csak haladékot kapott, amnesztiát nem. Az Európai Unió országainak szakminiszterei nyolc tagállam – köztük Magyarország – aggályait követően állapodtak meg az új gépjárművek kibocsátására vonatkozó európai bizottsági javaslat módosításáról. A tervezetet kifogásoló országok azzal érveltek, hogy a változtatások potenciálisan elvonhatják a befektetéseket az elektromos járműipartól. Az eredeti, Euro 7 néven ismert javaslat a fékek és gumiabroncsok részecskekibocsátására vonatkozó új szabványok bevezetését célozta, az ügy azonban csak az elfogadási határidő közeledtével kezdte elérni a fogyasztói társadalom ingerküszöbét.

Az Európai Unió 1992 óta fokozatosan szigorítja a közúti járművek kibocsátási határértékeit. Az Euro 7 tervezetet az Európai Bizottság 2022 novemberében terjesztette elő, az új szabályok üzemanyag- és technológiasemlegesek, azaz egyazon határértékeket írnak elő, függetlenül attól, hogy a jármű benzint, dízelolajat vagy alternatív üzemanyagokat használ, illetve elektromos meghajtású. A javaslatot azonban több ország is megvétózta. A leghatásosabb érv szerint a hagyományos fosszilis motorokra igazított kibocsátási kvóták nem kedveznének az e-autók terjedésének, mert a belső égésű motorok szennyezőanyagaira javasolt korlátozások súlyos pénzbe kerülnének, amely helyzet a fejlesztési erőfeszítések és befektetések egy részét épp az elektromos járművek területéről terelheti el. A konszenzus a fékekre és a gumiabroncsokra vonatkozó új részecskekibocsátási határértékek elfogadására korlátozódott, a következő lépés az Európa Tanács, az Európai Parlament és az Európai Bizottság közötti tárgyalás lesz, amelynek végén születik megállapodás az új szabályozásról.