– A PG-csoport neve jól ismert azok számára, akik az 1980-as és 90-es években voltak fiatalok, és érdekelte őket az alternatív zene. Testvérével, Jantyik Zsolttal a zenekar megalakulása óta együtt dolgoznak.

– A PG csoport Debrecenből indult, egyfajta alkotói közösségként is, így sok zenész fordult meg benne, vagy állandó tagként, vagy közreműködőként. Basszusgitárosunk volt néhány évig Lukács László a Tankcsapdából, lemezen és koncerten zenéltünk Tátrai Tiborral és Németh Alajos Lojzival is. Az Ezüstbojtár dupla CD-n együtt dolgozott velünk Christian Paccoud párizsi tangóharmonikás, Ferenczi György és Apáti Ádám a Rackajamből, az Ezüstbojtár záró dalát pedig a Kaláka zenekar játszotta el. Nagy megtiszteltetés volt nekünk, hogy Halmos Bélával, a Széchenyi-díjas népzenekutatóval, a Táncházmozgalom egyik alapítójával majdnem hét évig, haláláig zenélhettünk együtt. Szomjas György Kossuth-díjas rendező Alföldi rock címmel filmet forgatott rólunk. Pál István Szalonna és bandájával közösen készítettük el az Aranyosra festem című népzenei lemezt, amely tisztán PG-dalok alapján készült „régi-új népzene”, még Halmos Bélával közös ötletünk alapján. Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója a dalainkból Világvége-szerelem címmel rendezett színdarabot, amiről színházi filmfelvétel is készült. Ennyi év után is megrázó és felemelő hallani, hogy miket mondtunk ki akkor az előadásban hazáról, társadalomról és a háborúról is. A PG egy rövidítés, a PolyGeniusból jön, a csoport a mi közösségünket jelenti, ami nemcsak egy zenekar, hanem gondolkodó emberek közössége is.
– A nemrég elkészült lemezük és az egyik dal címe: Csak háború ne legyen…! Az orosz–ukrán háború ihlette a megszületését?
Igen, ezeket a háború ihlette, és természetesen minden háború ellen szólnak, mert nem szabad és nem lehet elfogadni, hogy ennyi ember hal meg az orosz–ukrán háborúban napjainkban is, köztük a kárpátaljai magyarok.
Zsolt bátyámmal sok kárpátaljai barátunk van, többször voltunk koncertek, előadások miatt is Kárpátalján. Internetes világban élünk, mégis alig tudunk valamit arról, mi történik ott. Az orosz–ukrán háború vagy a nemrég kirobbant izraeli konfliktus nem egy videojáték, és nem a virtuális térben zajlik.
Minden eszközt meg kell ragadnunk, hogy ennek a vérontásnak vége legyen. A mi feladatunk, hogy énekeljünk erről, a közönségnek pedig az, hogy hallgassa ezeket a számokat, és gondolkodjon el róluk. A rádióknak, tévéknek pedig, hogy játsszák le ezeket.
Ma is vita van arról világszerte, hogy fegyverrel vagy tárgyalás útján kell-e rendezni a dolgokat. Ennyit nem fejlődött az emberiség a két világháború óta, hogy még mindig ezen gondolkodnak, és nem az emberélet a legértékesebb. A fiatalok, ha néznek egy régi háborús tudósítást, kinevetik, hogy hogyan lehetett anno azt a maszlagot bevenni. Most éppen fél Európa „beveszi”, és észre sem vesszük, hogy milyen életveszélyesen közel sodródtunk a katasztrófához. Oscar-díjas Oppenheimer-filmet néz a világ, és mégsem fogja fel, hogy a hírekben épp atomfegyverekről beszélnek? Nem véletlenül volt a nagyszüleink generációjának mondása: „Csak háború ne legyen!”, hiszen ők átélték és megszenvedték az előző két háborút.