Lenyelik a békát, hogy jót tegyenek a sportnak

A Ferrari csapatfőnöke közölte, hogy a Kanadai Nagydíjon történtek után semmiképpen sem értenek egyet az Osztrák Nagydíjon hozott sportfelügyelői döntéssel, de nem fellebbeznek.

2019. 07. 02. 16:39
VERSTAPPEN, Max; Leclerc, Charles; Bottas, Waltteri
Spielberg, 2019. június 30. Max Verstappen, a Red Bull gyõztes holland versenyzõje (k), Charles Leclerc, a Ferrari második helyezett monacói versenyzõje (b) és Waltteri Bottas, a Mercedes harmadik helyezett finn versenyzõje (j) a pódiumon a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Osztrák Nagydíján a spielbergi pályán 2019. június 30-án. MTI/EPA/Valdrin Xhemaj Fotó: Valdrin Xhemaj
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jó ideje sokan temetik a Formula–1-et azért, mert a Mercedes dominanciája miatt a futamokon az élmezőnyben kevés az izgalom, vasárnap az Osztrák Nagydíjon azonban a tetszhalott váratlanul magához tért. Charles Leclerc (Ferrari) és Max Verstappen (Red Bull) viaskodása olyannyira izgalmas lett, hogy csak három órával a leintést követően tudtuk meg, ki győzött…

Két körrel a vége előtt a nagy napot kifogó Verstappen a hármas kanyarban belülről előzte meg az élen haladó Leclercet, megkoccantotta az autóját, ezzel finoman kiterelte a bukótérbe, s így a Red Bull hollandját intették le elsőként. Az M4 Sport szakértője, Michelisz Norbert – akit nem lehet azzal vádolni, hogy nem ért az autóversenyzéshez – azonban rögtön megjegyezte, Verstappen tett egy olyan kormánymozdulatot, amellyel szabályt szegett, szándékosan nem biztosított helyet riválisának. A szabálykönyv szerint ­emiatt legalább öt másodperces időbüntetés jár a vétkesnek, és így már Leclerc lett volna az Osztrák Nagydíj győztese. Verstappen úgy fogalmazott, szerinte a manővere bőven belefér a Formula–1-es autóversenyzésbe, Leclerc „természetesen” egészen más véleményen volt.

A sportfelügyelők a felek meghallgatása után nem változtatták meg a végeredményt, és – lássuk be – ezzel kétségkívül jót tettek az F1-nek. A józan ész is azt diktálja, hogy teret engedjenek a versenyzésnek, és csak a kirívó szabálytalanságokat kellene megtorolni. A vasárnapi döntés előtt Sebastian Vettel, a Ferrari négyszeres világbajnoka is kibökte, nem szerencsés, ha a futamok a versenybírói szobában dőlnek el. Ezzel persze a három héttel korábbi Kanadai Nagydíjon történtekre is utalhatott, amelyeknek ő lett a kárvallottja. Amikor a bukótérből visszatérve akadályozta, gyakorlatilag a falhoz szorította az őt előzni próbáló Lewis Hamiltont (Mercedes), gyorsan megkapta az öt másodperces büntetését, így hiába hajtott át elsőként a célvonalon, végeredményben csak második lett.

Korábbi világbajnokok sora, Mario Andretti, Nigel Mansell, Jenson Button adott hangot véleményének, miszerint nem ért egyet Vettel megbüntetésével. Itt kell megjegyezni, hogy a futamokon nem állandó a sportfelügyelői testület összetétele, ami eleve megnehezíti az objektív döntések meghozatalát; ez a helyzet is megérett a változtatásra, miként bizonyos szabályok újragondolására is szükség lenne.

A Ferrarinál is megértették az idők szavát. Mattia Binotto csapatfőnök közölte, hogy a Kanadai Nagydíjon történtek után semmiképpen sem értenek egyet az Osztrák Nagydíjon hozott sportfelügyelői döntéssel, de nem fellebbeznek. – Mint ahogy gyakran mondjuk, hagynunk kell a versenyzőket csatázni egymással. Nem örülünk a mostani döntésnek, de elfogadjuk, hogy előre kell néznünk, mert összességében ez a jó a sportnak és a Formula–1-nek – nyilatkozta Binotto.

Így ha meg is akadt a torkukon egy időre, a Ferrarinál végül is mind a két békát lenyelték...

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.