Az első Formula–1-es világbajnokságot 1950-ben írták ki, a Magyar Nagydíj pedig 1986-ban került be a körforgásba, és azóta folyamatosan benne van. Mindez azt jelenti, hogy a vb-sorozat már 37. alkalommal érkezett meg a Hungaroringre, és ezzel a pályánk holtversenyben a második legtöbb megszakítás nélküli futam rendezésével büszkélkedhet. Éppen 37-es szériája van Silverstone-nak is, de ehhez az kellett, hogy 2020-ban két egymást követő hétvégén rendeztek nagydíjat a koronavírus-járvány miatt törölt futamok pótlása végett. A második futam a 70. évforduló nagydíja néven szerepelt a versenynaptárban.
Mindenesetre csak Monza előz meg bennünket, itt 1981 óta minden évben van verseny, vagyis az olaszok szeptember 11-én sorozatban a 42. futamuknak adnak otthont. Tegyük azért hozzá, hogy ha két éve a pandémia nem söpri el a Monacói Nagydíjat, akkor toronymagasan a hercegség pályája állna a vonatkozó statisztika élén, tavalyelőtt 65-ös szériája szakadt meg. Utánunk amúgy Barcelona következik 32 egymás után rendezett futammal. Ami a Magyar Nagydíj jövőjét illeti, 2027-ig élő szerződésünk van a folytatásra, és ez nagy szó, hiszen jó néhány futamnak „rezeg a léc”. Még Monaco kiebrudalása is felvetődött, ami szinte szentségtöréssel ér fel, de azon az utcai pályán, hiába a pompa és a csillogás, alig lehet előzni, és ez nem tesz jót a televíziós nézettségnek.
Mi tagadás, a technikás, kanyargós, egyenesekben nem bővelkedő Hungaroring sem arról híres, hogy oda-vissza előzik egymást a pilóták. A sok modern, uniformizált pálya között a magyar a hagyományt képviseli, a klasszikus stílust, amely mára azonban igenis felértékelődött. A versenyzők és a csapatok szeretnek hozzánk jönni, és ezt nem udvariasságból mondják.
S szó nincs arról, hogy hazánkban mindig a papírforma érvényesül. Öt pilóta is nálunk érte el első futamgyőzelmét: a brit Damon Hill (1993, Williams), a spanyol Fernando Alonso (2003, Renault), a brit Jenson Button (2006, Honda), a finn Heikki Kovalainen (2008, McLaren) és a francia Esteban Ocon (2021, Alpine). Kovalainen nem is nyert több futamot a pályafutása során, és a tavalyi győzelme óta Ocon még dobogóra sem állt.