– Ritka, hogy egy korábbi sokszoros válogatott labdarúgó tudományos diákversenyen lesz díjazott. Hogyan került az OTDK-ra?
– Tulajdonképpen a tanszékvezetőm, egyben témavezetőm, dr. Szakály Zsolt noszogatására. Miután befejeztem a pályafutásomat, rekreáció szakon diplomáztam a győri Széchenyi István Egyetemen, ahol most mesterszakon vagyok végzős. A sporttudományi tanszéken nagyon jó munkaközösség alakult ki, és meggyőztek, hogy ha később szeretnék doktori képzésre járni vagy az egyetemi kutatómunkában elmélyedni, sok előnnyel járhat ez a kihívás.
– Mi volt a kutatása témája?
– A fiziológiai jellemzőket hasonlítottam össze tizennégy éves fiúk körében.
Három csoportot vizsgáltam: az elit, akadémiai labdarúgóképzésben részesülőket, a kisebb, amatőr csapatoknál futballozókat és a mindennapos iskolai testnevelésben résztvevőket.
– A magyar labdarúgás szempontjából milyen konklúzióra jutott?
– Arra, hogy eddig az életkorig, tehát tizennégy évig bezárólag elenyésző a különbség a professzionális kluboknál képzést kapó srácok és az amatőr egyesületekben edzők között, tehát az utóbbiaknak is hasonló esélyük van a profi karrier befutására. Szignifikáns, de nem behozhatatlan különbség egyedül az agilitástesztben volt az akadémisták javára a nyolc vizsgált terület közül.

– Léteznek közismert sztereotípiák a futballisták intellektuális szegénységéről. Az ön életében a tanulás mindig ilyen fontos szerepet töltött be?
– Úgy nőttem föl, hogy a tanulás volt az első, csak utána jöhetett a foci. Szerencsére nem voltak nehézségeim az iskolában, és mivel nyolcadikos koromban úgy tűnt, hogy labdarúgó nem is lehetek, erős középiskolában, a Kazinczy Ferenc Gimnáziumban tanultam tovább Győrben…
Elnézést, hogy félbeszakítom, de miért kellett akkor lemondania a futballról?
– Hetedikes voltam, amikor szilánkos belbokatörést szenvedtem. Fél év kihagyás után újrakezdtem a játékot, aztán nyolcadikban megismétlődött ugyanaz a baj. Az orvosok azt mondták, hogy sportolhatok, de az legyen inkább a sakk… Így a tanulásra koncentráltam, nyelveket szerettem volna jól elsajátítani. Addig németet és oroszt tanultam, a gimnáziumban a németet folytattam, és megtanultam angolul is. Az ETO-ban a legtöbb utánpótlásjátékos a Bercsényi gimnázium sporttagozatos osztályába járt, én egy év kihagyás után, amikor úgy döntöttem, adok még egy esélyt a focinak, már kazinczysként tértem vissza közéjük.