A katasztrofális rajt után az FIA-tól vár mentőövet a Ferrari

Katasztrofális hétvégét zárt a Formula–1-es Ferrari istálló a múlt héten Ausztráliában, mivel a maranellóiak egyik versenyzője sem szerzett pontot. Hogy javítson a helyzetén, még lépéseket tett a Ferrari, fellebbezett Carlos Sainz megbüntetése ellen. Az első körben kiesett Charles Leclerc-en viszont utólag már nem tud segíteni a csapata, és maga a monacói pilóta sem látja a kiutat a sikertelenségből.

Magyar Nemzet
2023. 04. 07. 12:11
Formula One Grand Prix of Saudi Arabia Carlos Sainz
epa10526805 Spanish driver Carlos Sainz of Ferrari attends the drivers' press conference at the Jeddah Corniche Circuit, Saudi Arabia, 16 March 2023. The Formula One Grand Prix of Saudi Arabia will take place on 19 March. EPA/STR Fotó: STR
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Carlos Sainz hiába látta meg negyedikként a kockás zászlót Ausztráliában, pont nélkül távozott Melbourne-ből. A Ferrari pilótája röviddel a futam vége előtt öt másodperces időbüntetést kapott Fernando Alonso (Aston Martin) kipörgetése miatt. Az eset közvetlenül a harmadik álló rajt után történt, így minimális volt az időkülönbség a pilóták között, Sainznak tehát az eredményéhez hozzáadott öt másodperc szokatlanul nagy veszteséget okozott, és a negyedikről a tizenkettedik, vagyis ez esetben az utolsó helyre zuhant vissza. Ehhez képest az ekkora büntetés gyakran nem is jár pozícióvesztéssel, esetleg egy-két helyet buknak el miatta a pilóták.

Nem véletlen, hogy a spanyol pilóta megítélése szerint a bírák hosszú ideje nem hoztak ennyire igazságtalan döntést. Sainz leginkább azt fájlalta, hogy a sportfelügyelők be sem idézték, így nem mondhatta el a saját álláspontját. A Ferrari is egyetért versenyzője véleményével, ezért fellebbezést nyújtott be a Nemzetközi Automobil-szövetséghez (FIA). Erről Frédéric Vasseur csütörtök este számolt be. A Ferrari csapatfőnökének nem tetszett, hogy az ő pilótája más elbánásban részesült, mint az Alpine versenyzői, akik egymással ütköztek a futamon, a leintés után pedig meg kellett jelenniük a döntnökök előtt. Ráadásul mindkét esetet versenybalesetnek nyilvánították, de míg Pierre Gaslyra nem szabtak ki büntetést a csapattársával való koccanásért, addig Sainzt megrótták, mert a bírák úgy ítélték meg, a spanyol tehetett volna ellene, hogy elkerülje az ütközést.

Ha az FIA jogosnak ítéli meg a Ferrari felülvizsgálati kérelmét, akkor ismét megtárgyalják az esetet, amire akár a következő, április végén megrendezendő azeri futam előtt sor kerülhet.

 

Katasztrofális szezonkezdet

A Ferrarinak ezzel folytatódott a sikertelenségi sorozata. Az olaszok pilótái még egyszer sem álltak dobogóra az idényben, Ausztráliától ráadásul nemcsak Sainz, hanem Charles Leclerc is keserű szájízzel köszönt el, tekintve, hogy ő sem szerzett pontot. A monacói versenyző a Lance Stroll-lal (Aston Martin) való ütközése nyomán már az első körben búcsúzott, és teljes letargiába került. Az előző szezonban Leclerc még a későbbi világbajnok Max Verstappen (Red Bull) fő kihívója volt, idén azonban már sok jót nem remél, csak szeretné nehézségek nélkül teljesíteni a versenyeket.

– Ez volt az eddigi legrosszabb szezonkezdetem. Azt hiszem, hogy csak hat pontot gyűjtöttem. Igazából nem is tudom biztosan, hogy mennyit, de keveset. Bosszantó ez a helyzet – dühöngött a futam után Leclerc. – Ahelyett, hogy hosszú távú célokat tűznék ki, egyelőre azt tartom elsődlegesnek, hogy büntetések, ilyen-olyan problémák nélkül egyáltalán célba érjek.

A Ferrari pilótája az eddigi három futamból kettőt nem fejezett be, Szaúd-Arábiában pedig rajtbüntetése után csak a hetedik helyig tudott felzárkózni. Érdekesség, hogy tavaly Verstappen is hasonlóképp kezdte az évet (még az akkori nyilatkozata is szinte szóról szóra megegyezett Leclerc-ével): Ausztráliában és Bahreinben kiesett, mint Leclerc, Dzsiddában viszont a holland nyerni tudott, és a döcögős kezdetek után végül a vb-cím is az övé lett. De míg a Red Bull 2022-ben az idény elején is gyors volt, a Ferrarit most egy-két, sőt, talán három csapat is megelőzi a tempó terén. Így meg tudjuk érteni, Leclerc miért nem szövöget álmokat a Verstappenéhez hasonló „feltámadásról”.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: AFP/STR)



 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.