Korábban már írtunk róla, hogy Michelisz Norbert pályafutása legjobb szezonkezdetét hozta össze idén, miután az első három fordulóban kétszer is ő nyerte meg az időmérőt, az első hat futamon pedig háromszor állt a dobogón, kétszer annak a legfelső fokán. Michelisz karrierjére rendre az volt a jellemző, hogy gyengébben kezdte az idényeket, aztán fokozatosan belelendült, ehhez képest idén a negyedik versenyhétvégére, a Hungaroringre éllovasként érkezett júniusban.

Hazai pályán lecsapott a már évek óta tartó átka, a második mogyoródi versenyen hajmeresztő baleset vétlen áldozata volt rögtön a rajt után. Michelisz a Hungaroringen először nem volt dobogós a TCR World Tour idei helyszínei közül, és először volt nullázós futama is. Emiatt elvesztette addigi első helyét a bajnokságban, amely a nyári szünet után az elmúlt hétvégén folytatódott Európa után immáron Dél-Amerikában.
Uruguayban egy vadonatúj pálya adott otthont a versenyeknek, amelyeken Michelisz közepes eredménnyel zárt. Miután az időmérőn tavalyi bajnok csapattársát, Mikel Azconát megelőzve negyedik lett, az első futam elején vesztett egy pozíciót, majd hiába intették le az ötödik helyen, egy ütközés miatt büntetést kapott, így végül hatodik lett. A második, fordított rajtrácsos versenyen Michelisz a hetedik helyről rajtolt, méghozzá nagyszerűen, rögtön előzve egyet. Végig keményen védekezett, a hajrában azonban meglökték, ami miatt a nyolcadik helyen ért célba – az ellene elkövetett szabálytalanságnak is büntetés lett a vége, így a magyar pilóta hetedik lett.
Fontos pontok Uruguayban a bajnokság szempontjából
A két pontszerző hely (6. és 7.) a csernobili klasszikust idézve „nem jó, de nem is tragikus”, és maga Michelisz is ennek szellemében értékelte az uruguayi versenyhétvégét, kiemelve a jó hangulatot és a sok szurkolót.
– Fantasztikus volt a légkör az egész hétvégén, nagyszerű volt ilyen nagy mezőnyben versenyezni, persze néha igencsak összesűrűsödtek az autók a rövid pályán – nyilatkozta Michelisz. – Nem volt könnyű hétvégénk, az egyenesekben nem volt meg a kellő sebességünk, ami meghatározta az esélyeinket az időmérőn, és különösen a futamokon, amikor támadni kellett. A második futamon nem volt szerencsém, de a versenyzés néha ilyen. Így is fontos pontokat szereztem a bajnokság szempontjából.