Felsorolni is sok, hogy hány rekordot döntött meg Max Verstappen a 2023-as idényben. Hogy csak a legfontosabbakat említsük: a Red Bull holland pilótája győzött a legtöbbször (19), állt a legtöbbször dobogóra (21), nyerte meg zsinórban a legtöbb futamot (10) és szerezte a legtöbb pontot (575) egy kiíráson belül. Ebből kiindulva 2024-ben egyszínű évre számíthattunk, és az első öt futam ezen várakozásokat igazolta. Verstappen négyet megnyert közülük, és a fennmaradó egy alkalommal, Ausztráliában is övé volt a pole pozíció, hogy aztán három kör után elfüstöljön alatta a Red Bull. Sergio Pérez négy dobogós hellyel egészítette ki Verstappen győzelmeit, fényesnek tűnt a jövő a bikák szempontjából.
Verstappen már az idény első szakaszában kényelmes előnyt dolgozott ki a többiekkel szemben, történjen bármi, ő már jó pozícióból várta a folytatást. Történt is valami. Az évet erősen kezdő Ferrari helyett az első számú üldöző szerepét szépen, lassan a McLaren és Lando Norris vette át, utóbbi május elején áttörte a gátat, és megszerezte első, várva várt futamgyőzelmét a Formula–1-ben. Ezt augusztus végéig nem követte több, részben ez is szerepet játszott abban, hogy a brit üldöző volt, nem pedig Verstappen valós kihívója.

A McLaren előretörését kihasználva az istálló két versenyzője, Norris és Oscar Piastri egyre többet állt dobogóra, míg az időközben visszaeső Red Bull-lal Verstappennek ez az idény közepén csak minden harmadik futamon sikerült. Norris így egyre csökkentette a hátrányát a pontversenyben, a nyári szünet után a semleges szurkolók szemében már felcsillant a remény, hogy szoros lehet a csata a vb-címért. A monzai fiaskó után, amikor még hagyták Norrist és Piastrit egymással csatázni, már a McLarennél is kezdtek hinni ebben, és utóbbi pilótát arra kérték, az észszerűség határain belül segítse a 62 pontos hátrányt ledolgozni próbáló csapattársát.
Hét különböző győztes
Erre túl sokszor nem volt szükség. Norris gyakran magának nehezítette meg a dolgát. Hiába szerezte meg idén nyolcszor az első rajthelyet, tehát ugyanannyiszor, mint Verstappen, mindössze négy győzelem szerepel a neve mellett, miközben a holland rivális kilencig jutott. Norris a legtöbbször már az első kanyarban megpecsételte a sorsát, jellemző volt rá, hogy a rajt után elbukott egy-két helyet.
Bár a McLarené lett a leggyorsabb autó, Norrist nem segítette, hogy a Ferrarinak is bőven akadtak jó hétvégéi, sőt néhányszor a Mercedes is ellenállhatatlanul teljesített, így egymástól vettek el pontokat a pilóták. 2012 óta először fordult elő, hogy egy idényen belül hét különböző versenyző is győzött,
az említett duón kívül Charles Leclerc-nek három, Carlos Sainznak (mindkettő Ferrari), Piastrinak, George Russellnek és Lewis Hamiltonnak (mindkettő Mercedes) kettő-kettő győzelem jutott. Utóbbinak különösen sokat jelentett a silverstone-i sikere, hiszen a 2021-es Szaúdi Nagydíj óta, 945 nap után először lett övé a dobogó legfelső foka.