Irigyelhetik a rivális Forma–1-es csapatok, ami a McLarennel az elmúlt két évben történt. A 2023-as Kanadai Nagydíj (az év nyolcadik versenyhétvégéje) után a wokingi csapatnak 17 pontja volt. A hátralévő tizennégy nagydíjon aztán ehhez további 285 pontot szerzett a Lando Norris, Oscar Piastri pilótapárossal felállt istálló. 2024-ben megint nem indult jól az év, de hamarabb magára talált a McLaren, és végül 666 pontot gyűjtve konstruktőri világbajnok lett, még ha az egyéni címet nem is sikerült bezsebelni. Az F1 2025-ös idényének felénél pedig Norris és Piastri összesen 460 ponttal rendelkezik, ami már 238 pontos előnyt jelent a második Ferrari előtt.

A McLaren előretört – Max Verstappen kárára
A Forma–1 legutóbbi 50 nagydíján a McLaren ötvenegy dobogós helyezést és tizenöt futamgyőzelmet szerzett, és egyértelműen domináns csapattá vált. Még úgy is, ha ez idő alatt (azaz az elmúlt két évben) Max Verstappen egymaga ért el 24 elsőséget. Ezek közül ugyanis húszat az időszak első tizenkét hónapjában gyűjtött be.
Az előző bő egy évben megrendezett 26 versenyből már csak négyet nyert meg a Red Bull holland pilótája, miközben Norris és Piastri is hét-hét alkalommal ünnepelt a dobogó tetején.
Rajtuk kívül George Russell háromszor, Charles Leclerc és Lewis Hamilton kétszer-kétszer, Carlos Sainz pedig egyszer győzött. Ráadásul, ha rátérünk az idei évre, tizenkét futamból kilenc zárult McLaren-győzelemmel, és csupán háromszor nem volt ott Piastri és Norris egyszerre a dobogón.
Az F1 2025-ös idényének eddigi dobogósai:
- Ausztrál Nagydíj: 1. Norris, 2. Verstappen, 3. Russell (pole: Norris)
- Kínai Nagydíj: 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell (pole: Piastri, sprintfutam: Hamilton)
- Japán Nagydíj: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri (pole: Verstappen)
- Bahreini Nagydíj: 1. Piastri, 2. Russell, 3. Verstappen (pole: Piastri)
- Szaúd-arábiai Nagydíj: 1. Piastri, 2. Verstappen, 3. Leclerc (pole: Verstappen)
- Miami Nagydíj: 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell (pole: Verstappen, sprintfutam: Norris)
- Emilia-Romagna Nagydíj: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri (pole: Piastri)
- Monacói Nagydíj: 1. Norris, 2. Leclerc, 3. Piastri (pole: Norris)
- Spanyol Nagydíj: 1. Piastri, 2. Norris, 3. Leclerc (pole: Piastri)
- Kanadai Nagydíj: 1. Russell, 2. Verstappen, 3. Antonelli (pole: Russell)
- Osztrák Nagydíj: 1. Norris, 2. Piastri, 3. Leclerc (pole: Norris)
- Brit Nagydíj: 1. Norris, 2. Piastri, 3. Hülkenberg (pole: Verstappen)
Látható, hogy Verstappennek hiába volt már négy pole pozíciója is – aminél senki nem tudott többet szerezni idén –, közülük csupán egyet váltott futamgyőzelemre. A holland pilóta az azelőtti negyven rajtelsősége közül harminckét alkalommal ért célba az első helyen, ez a változás pedig jól mutatja, hogy a Red Bull versenytempója idén távolról sem az igazi. A vasárnapi Brit Nagydíjon tőle teljesen szokatlan módon forgott meg a nedves aszfalton, ezzel pedig egy szinte biztos dobogót dobott el magától. A csapattársánál (előbb Liam Lawsonnál, majd Cunoda Jukinál) minden alkalommal eredményesebb vb-címvédő az autójára rengeteg panasszal élt, és azt is elmondta a hétvégén, hogy az energiaitalosok már inkább 2026-ra koncentrálnak, a címvédésről pedig lényegében le is mondott. Jövőre ugyanis az erőforrásokat és az autók karosszériáját is érintő, jelentős technikai változásokat vezetnek be a Forma–1-ben, ami az erőviszonyokat alaposan átírhatja. Egyelőre kérdéses, hogy azt az évet Verstappen még a Red Bullnál kezdi-e meg.