– Megvannak még a lovai?
– Már eladtam őket.
– Honnan jött a lovaglás szeretete?
– Ceglédi parasztgyerek vagyok, a város szélén nőttem fel. Sajnos nem volt lovunk, de a természetet, a háziállatokat mindig nagyon szerettem. Később, a veszprémi korszakomban összebarátkoztam egy férfival, akinek volt egy szép istállója Nemesvámoson. Majd megismerkedtem egy lovasoktatóval is. Addig biztattak, amíg vettem magamnak egy lovat a 2000-es évek elején, majd még egyet, de mindkettőt eladtam. A lovaglás nem fért bele az életembe az élsport mellett, ráadásul teljesen más típusú izmokat vett igénybe, mint a kézilabda, ennek következtében gyakran meghúzódtam. De van még egy sokkal komolyabb, a mai napig tartó szenvedélyem: a vitorlázás. Sokat versenyeztem, tizenöt éve egyszer sem hagytam ki a Kékszalagot. Jelenleg több lábon állok, a Pénzügyőrnél szakmai igazgató, az ifiválogatottnál edző, a Sport TV-nél szakkommentátor vagyok, s ez nem teszi lehetővé, hogy minden hétvégén kihajózzak a Balatonra és versenyezzek.
– A lovaglást elmagyarázta. A hajózás miként úszott be a képbe?
– Hajózási szakközépiskolába jártam. Rengeteg regényt olvastam, a legtöbb gyerekkori álmom a hajózáshoz kapcsolódott. A Sir Francis Drake föld körüli útjáról szóló A királynő kalóza volt az egyik kedvenc könyvem, a másik a Jan Marten kalóz regényes históriája. A hajózás, a haditengerészet története az egész életemet átfogó hobbi és szerelem.
– Ez azt jelenti, hogy ha nem ismerkedik meg a kézilabdával, akkor most a hajózás területén boldogulna?
– Igen. De erre nem volt semmi esély, mert eleve a kézilabda miatt jöttem fel Budapestre, aztán onnan Veszprémbe. Pesten a Honvédhoz kerültem, a szövetség jelenlegi szakmai igazgatója, Zsiga Gyula volt az edzőm az ifiben, de nem ment olyan egyszerűen a történet: fejlődési rendellenességet, Schlatter-kórt diagnosztizálták nálam. Ezzel nem nagyon lehetett volna mozogni, de azért megoldottam.

Fotó: Illyés Tibor / MTI
– Cegléden született, végül Balatonalmádiban kötött ki. Ez a veszprémi szerződéséből következett vagy a Balaton-part és a hajózás csábította?