A légi katasztrófák közelmúltbeli történetének legsúlyosabb balesetét szenvedte el június 12-én az Air India légitársaság VT-ANB lajstromjelű, General Electric hajtóművekkel felszerelt Boeing 787-8 Dreamliner típusú utasszállítója, 230 utassal, valamint 12 fős személyzettel a fedélzetén. A tragédiában egyetlen utas, a brit állampolgárságú és 40 éves Vishwas Kumar kivételével mindenki életét vesztette. Mivel a gép lakott területre zuhant, az áldozatok száma is tovább növekedett.

Légi katasztrófák sora tépázta meg a Boeing nimbuszát
A 2011 októberében szolgálatba állt Boeing 787 Dreamliner az egyik legnépszerűbb hosszútávú utasszállító gép, amit jól illusztrál, hogy jelenleg világszerte 89 légitársaság üzemelteti, köztük a legnagyobb és a legbiztonságosabbak közé sorolt olyan társaságok is, mint például a Qantas, a Qatar, az American Airlines, a Lufthansa vagy a KLM.
Az Air India a típus legrégibb üzemeltetői közé tartozik;
2012-től kezdve állította szolgálatba a Dreamliner flottáját amivel elsősorban Észak-Amerikába, Európába és a Közel-Keletre teljesít járatokat. A június 12-én történt balesetig 27 Dreamliner repült az indiai légitársaság színeiben és egy korábbi megrendelés alapján az idei év második felében lenne esedékes egy újabb Dreamliner leszállítása is. A tegnap történt katasztrófa után azonban - egyelőre - kérdésessé vált az Air India teljes Dreamliner-flottájának a sorsa.

A Boeing 787 Dreamliner a Boeing Commercial Airplanes repülőgépgyártó cég által kifejlesztett hosszútávú, szélestörzsű, közepes, kettő hajtóműves sugárhajtású utasszállító repülőgép, amely 2011-től áll a polgári légiközlekedés szolgálatában.
A baleset okait az indiai, a brit és az amerikai légügyi hatóság, valamint a Boeing illetékeseiből álló szakértői csoport fogja kivizsgálni. A szakemberek jelenleg a lezuhant gép repülési adatrögzítőit, az úgynevezett fekete dobozokat keresik, amelyek közül az egyiket már meg is találták a roncsok között. A vizsgálati eljárás során összegyűjtik és alaposan megvizsgálják az összes roncsdarabot, kielemezik a fedélzeti repülési adatrögzítők információit, ellenőrzik a balesetet szenvedett gép karbantartási jegyzőkönyveit, tanúkat hallgatnak meg és kiértékelik azokat az amatőr videófelvételeket is, amelyek a gép felszállását és becsapódását rögzítették. Noha a baleset okainak pontos feltárására még várni kell, de az bizonyos, hogy a Boeing számára kínos az indiai gépet ért katasztrófa még akkor is, ha ez a Dreamlinert ért első halálos baleset.