A minap a könyvespolc rendezgetése közben kezembe kerültek a 70-es, 80-as évek német képes magazinjai. Átlapozva őket, a csodás autók reklámjai mellett megakadt a szemem az ismert amerikai dohánygyár reklámfotóin. Farmeres, borostás férfiak néznek az objektívbe, lovon vagy gyalog. Megnyugtató nézni ezeket a képeket. Mert ismerősek. Mert ilyenek szerettünk volna mi is lenni, amikor kamaszként az élet még előttünk állt. Komoly, szikár, zord férfiak, akikért persze bomlanak a nők. Mert akkor még minden egyszerű volt. A vidéki gimnáziumba fiúk és lányok jártak. Ma pedig már azt látom, hogy nyugat-európai, amerikai tizenéveseknek arról magyaráznak „okos” felnőttek, hogy több mint százféle társadalmi nem létezik, amiből ők majd szabadon választhatnak. A gyerekek meg tágra nyílt szemmel hallgatják és valószínűleg nem értik. De a befolyásolásuk már elkezdődött.

A demokrácia német ünnepe
A nap végén kiderül, meddig süllyedt négy év alatt Németország politikai színvonala.