Bizonyára sokan ismerik Yuval Noah Harari nevét: az izraeli történész a világ egyik legfelkapottabb társadalomtudósa, folyamatosan előadásokat tart a világ különböző pontjain, terjeszti az „igét”. Ő írta a Sapiens – Az emberiség rövid története, a Homo Deus – A holnap rövid története és a 21 lecke a 21. századra című, nagy sikerű és kétségtelenül magas színvonalú műveket, amelyek megjelentek magyar nyelven is.
De vajon milyen nézeteket kell vallani ahhoz, hogy az embert a globális áramlatok felkapják, a legjobb és legfontosabb helyekre eljuttassák, nevét állandóan napirenden tartsák, egyszóval ünnepelt celebbé tegyék, akinek lassan minden mondatára úgy figyelnek világszerte, mint egy orákulum hangjára?
Érdemes ebből a szempontból szemezgetni néhány mondatot abból az interjúból, amelyet – hát melyik hazai lapnak is? – a Magyar Narancsnak adott. Ebben sűrítve kifejtette azt, hogy miért is imádja őt az egész – liberális – világ. És hogy miért is kell minden pillanatban rá figyelnie mindenkinek.
Imigyen szóla tehát a „guru”:
„A globális problémákra globális megoldások kellenek.” (Globális világtársadalom, globális kormányzás. Értjük.)
„Az európaiaknak a saját kezükbe kell venniük a saját sorsukat. Ennek pedig az egyetlen útja az erős Európai Unió építése.” (Nemzetek feletti, szuperföderális Európai Egyesült Államok kell, mondja ki bátran, történész úr!)
Azután végre elérkezünk a lényeghez, Harari is felmondja a szokásos liberális leckét:
„Csalódás, hogy Magyarország és Lengyelország az LMBTQ-közösséget veszik célba, ahelyett, hogy az EU-t segítenék az emberiség létét veszélyeztető kockázatokkal szembeni lépésekben. Reális jövőkép alkotása helyett Magyarország és Lengyelország a sohasem létezett aranykorról szóló fantáziákkal vezetik félre az embereket.” (Igen, igen: ára van annak, hogy a globalista-liberális fősodor a tenyerén hordozza az embert, és ellátja a lehetőségek széles tengerével. Magyarországot és Lengyelországot mindenképpen „le kell szidni”, ahogyan anno a kommunizmusban mindig hozzá kellett tenni minden beszéd végén, hogy egyébként az imperializmus rohad, és éljen a megbonthatatlan – nem konzerv, hanem – szovjet–magyar barátság. Hát, van ilyen…)