A szóban forgó törvényjavaslat a pedofil bűnelkövetőkkel szembeni szigorúbb fellépésről, valamint a gyermekek védelme érdekében egyes törvények módosításáról szól, a szóban forgó módosító javaslat a nyílt levél megfogalmazása szerint „betiltaná a 18 éven aluliak számára az összes olyan terméket, reklám- és médiatartalmat, amely homoszexuális vagy transznemű embereket jelenít meg, tiltaná a társadalmi célú reklámokban az LMBTQI-emberek megjelenését, valamint betiltana minden olyan (akár csak részben) LMBTQI-témájú oktatási programot, amely említést tesz a homoszexuális, illetve transznemű emberek létezéséről”. A megfogalmazás a „valamintig” sem teljesen, de úgy-ahogy helytálló, azután viszont – politikailag korrekten fogalmazva – nem fejti ki az igazság minden részletét. A javaslat valóban tilalmazza a 18 éven aluliakat célzó „LMBTQI-témájú oktatási programot”, mert a benyújtók szerint annak nincs helye a közoktatásban – ott a nemi felvilágosításnak van helye –, ami természetesen nem jelenti azt, hogy ne történjék említés a homoszexualitás és a transzneműség létezéséről. Csak nem mindegy, hogyan. Nem úgy, ahogy azt az LMBTQI-témájú oktatási programmal a közoktatásba bekéredzkedők teszik. Nem meglepő, mert szögesen ellentétesek az érdekek. (Nem tudom nem megjegyezni, hogy a felkészültnek gondolt Amnesty International Magyarország és a Társaság a Szabadságokért Kocsis Máténak és Selmeczi Gabriellának tulajdonította a T/16365/15 számú összegző módosító javaslatot, ám azt Hende Csaba, a törvényalkotási bizottság elnöke nyújtotta be.)