Minden szétszórattatás az ateizmussal kezdődik.
Az ateizmus legnagyobb csapdája: ha a világot nem a teremtő Isten, hanem az emberi akarat és a véletlen irányítja, akkor semmilyen erkölcsi törvényre nincs szükség. Társadalmi és ideológiai parancsrendszer, kegyelem helyett emberi jogok, hősök és szentek helyett bűnözők, közösség helyett elszigetelt, magányos fogyasztók – íme, a kultúrát mára felváltó vulgárcivilizáció receptje. Aki pedig társtalan, magányos, nem örökít és nem hagyományoz, semmiképpen nem a régi, hanem a modern világhoz tartozik. Az ilyen ember elhiszi, hogy önmaga boldogulásán kívül a létezésnek voltaképpen semmilyen más rendeltetése nincsen. Azonban – ennek a folyamatnak – szükségképpen első lépése, ha Isten léte a tudás helyett hitkérdéssé válik, hiszen ez nyílegyenesen vezet az ateizmushoz. Aminek pedig egyenes következménye a szétszórattatás, vagyis a közösségek, családok, nemzetek felbomlása, a perverziók társadalmasítása, a fogyasztás hajszolása, végezetül pedig a tulajdonságok és gondolkodás nélküli ember vég nélküli elszaporítása. Egyszóval az, ami másfél évszázada bekúszott Európába, mára pedig társadalmi haláltánccá változtatta mindennapjainkat.
Az isteni jelenlét szükségszerűen boldogságot teremt. A modern ember nyomorúságának nagy része viszont a világbavetettség állapotából fakad. Ezért kell tudni Istenről. A jövő mindig azoké, akik természetes állapotukban élnek, nem vallják magukat teremtőnek, közösségi életükben pedig régi emberek maradnak, ezért felismerik, hogy az Isten nélküli modern világ elfogadása csapdába zár.
Ennek a világnak a legnagyobb rákfenéje, hogy minden normális gondolat, reakció, lépés már önmagában botrány. Pusztán azért, mert nem illeszthető be erőszakolt ideológiákba, nem fér össze kikényszerített ízlésdiktátumokkal. Félelmetes a gyávák számára, érthetetlen olyanok életében, akik folyamatosan, vég nélkül hazudnak és csalják magukat. Ilyenkor a normális ember harcol vagy hallgat. Mindkettő rettenetesen magányos műfaj, igaz, a hallgatás legalább nem roncsolja a személyiséget, valamint helyes önértékeléshez vezet.