Az üzemben 1968 augusztusában indult el a termelés, az első modell a Renault-licenc alapján készült Dacia 1100 volt. Ezt a Dacia 1300, majd a Dacia 1310 követte. Mioveniben 2,3 millió járművet gyártottak Renault-licenc alapján (1100, 1300, 1310, 1310 Sport, 1320, 1325, Pick-up), amelyek közül 319 ezer volt haszonjármű. 1995-ben kezdődött az első román tervezésű modell, a Nova gyártása, amelyet a Nován alapuló SuperNova (2000) és Solenza (2003) követett.

Forrás: Dacia
Mindhárom felejthető volt, a nemzetközi áttöréshez a Renault-ra volt szükség, amely 1999-ben vásárolta meg a Daciát.
Az új tulajdonos 2004-ben dobta piacra a nagyrészt Clio-alkatrészekből összeállított Logant,
majd 2010-ben a Dustert, a márka első SUV-ját. Mostanáig az utóbbi a Mioveniben legnagyobb darabszámban gyártott típus, több mint 2,6 millió példánnyal (de a Logan három nemzedéke is összesen már 1,7 millióig jutott).

Forrás: Dacia
A több mint 11 ezer embert foglalkoztató miovenii gyárban tavaly 309 432 személyautót gyártottak. Az első Dacia autó gyártása óta eltelt 57 év alatt hat modellcsalád készült a gyár futószalagján. Manapság a 355 ezer négyzetméteren elterülő gyár
kapacitása 1357 autó naponta.
A legújabb modell – amelyet kizárólag a Mioveni gyárban készítenek – a Bigster, a márka első C-szegmensű SUV-ja. Még a szállítások megkezdése előtt a Bigster már több mint 13 ezer megrendelést gyűjtött össze Európában, ebből több mint 1600-at a román piacon.

Forrás: Dacia
A Daciákat jelenleg 44 országban forgalmazzák, a legfontosabb piacai Franciaország, Németország és Olaszország. Több Dacia-modellt gyártanak a Renault marokkói, tangeri és casablancai gyárai is, míg az elektromos meghajtású Springet Kínában szerelik össze.