Megújult a Toyota legdrágább limuzinja, amelyet a japán Rolls-Royce-nak tartanak

Hét év után elérkezett a modellfrissítés ideje a Century szedánnál. Aki látványos változásokra számít, csalódni fog.

2025. 12. 03. 14:38
Forrás: Toyota
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hamarosan hatvanéves lesz a Toyota zászlóshajója, a Century, ám az 1967-ben bevezetett, legelső széria óta mindössze két modellváltásra került sor: az első generációs modell harminc, a második huszonegy éven át volt kapható, kizárólag Japánban. 

A jelenlegi, 5,335 méter hosszú harmadik széria a maga hét évével még újoncnak számít ebben a mezőnyben,

de hét év után most nála is eljött a modellfrissítés ideje. Meglepő, de a zászlóshajó 2026-os modellévre ütemezett modellfrissítése nem jár fizikai átalakulással. Nincsenek új keréktárcsák, kárpitopciók vagy dekorpanelek: minden marad pontosan úgy, ahogy azt 2018-ban kitalálták. A változások mind a felszín alatt mentek végbe, ám ott sem mechanikusan: kizárólag szoftveres fejlesztésekről van szó.

Toyota Century
Fotó: Toyota

A 8 colos központi kijelzőt kiszolgáló infotainment rendszer mostantól online kapcsolódásra képes. Ez egyrészt lehetővé teszi a felhő alapú navigációt, valós idejű keresésekkel (éttermek, parkolók stb.) támogatva. Másrészt fejlett hangvezérlés segíti a fedélzeti rendszerek kezelését, bár a szokásos „Hey, Toyota” ébresztő kifejezés kissé közvetlennek hangzik egy olyan limuzinban, amelyet cégelnökök és miniszterek szállítására terveztek. 

Toyota Century
Fotó: Toyota

Az online kapcsolódás harmadik, az utasok szempontjából értékes hozadéka a fedélzeti wi-fi hálózat, amelyhez csatlakozva stabilabb, erősebb internetes kapcsolat áll a hátul dolgozni vágyók rendelkezésére. És persze nem maradt ki a fejlesztések sorából a My Toyota távoli felügyeleti és vezérlő funkció sem, amely lehetővé teszi, hogy a sofőr okostelefonjáról ellenőrizze a jármű státusát, illetve aktiváljon bizonyos funkciókat, például a klímabrendezést. A Toyota Safety Sense biztonsági csomagot új funkciókkal (sávkövetés, táblafelismerés, vészfékezés, stb.) bővítette ki most ki a gyártó.

Toyota Century
Fotó: Toyota

Japánban a vételár nagyságrendileg 15 százalékkal emelkedik a jelenlegi verzióhoz képest. A 23 millió jen (átszámolva nem egészen 50 millió forint) még a luxusautók között sem kevés pénz, ugyanakkor a Century sem átlagos autó. Bár már nem V12-es szívó benzinmotor hajtja, mint az elődeit, azért a 431 lóerős V8-as öntöltő hibrid hajtáslánc is megfelelő dinamikát kölcsönöz a 2,37 tonnás testnek, a részleges elektromos hajtás lehetőségével a városban.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.