Csupasz karbon karosszériával tesztelik az RML által tökéletesített 911-est

Elkészült az első RML P39-es, amellyel a felfüggesztés és a 920 lóerős hajtás finomhangolását végzik. Az átalakítás ára több mint háromszorosa (!) az alapot jelentő 911 Turbo S árának!

2025. 05. 19. 7:00
Fotó: RML / Photog Max Earey
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szerencsések közé tartozik, aki megengedhet magának egy Porsche 911 Turbo S-t, aki még szerencsésebb, annak van ezen felül további 560 ezer fontja (268 millió Ft), hogy abból RML P39-est csináljanak. A brit műhely már korábban bejelentette autóját, de csak most készültek el a teljesen működőképes prototípussal, amellyel a végső finomhangolást végzik.

Fotó: Photographer Max Earey

Például a Litchfield Motors által átdolgozott turbómotornak 3 üzemmódja van, Wet, azaz Nedves módban 600 lóerő a teljesítmény, a lehető legalacsonyabb a nyomaték, Normal esetén már 750 lóerőt és jobb gázreakciókat kap a sofőr, Sport/Sport+ aktiválásakor pedig a teljes 920 LE (7300/perc) és 1000 Nm (4500/perc) a vezető rendelkezésére áll. Annak érdekében, hogy a sofőrnek legyen esélye kontrollálni ezt az erőt, teljesen új felfüggesztést készített az RML, felhasználva az eddigi 40 év motorsport-tapasztalatait.

 

Maradt a gyárinak megfelelő, elöl MacPherson rugóstagos, hátul 5 lengőkaros multilink felfüggesztés, de 100 mm-rel kiszélesítették a nyomtávot, 25 mm-rel megnövelték a tengelytávolságot – megőrizték a gyári összkerék-kormányzás működőképességét. A teljesen egyedi felfüggesztésben kerekekként 2 csavarrugót használnak, amikor az első (alapvetően utcára hangolt) eléri teljesítőképességének határát, elérkezik a második, feszesebb (alapvetően versenypályára) rugó működési tartománya. Természetesen a lengéscsillapítókat is lecserélik, azok szereléssel állíthatóak 3 fokozatban.

Fotó: Photographer Max Earey

Teljes egészében karbonból készítik az egyedi karosszériát, a szélesítés lehetőséget adott teljesen új aerodinamikai csomag elkészítéséhez. Az aktív elemeket is tartalmazó rendszer (az első koptató 75 mm-rel képes előrenyúlni, a hátsó szárnynak van DRS-módja, amikor gombnyomásra 23 százalékkal csökkenti a menetellenállást) a gyárinál négyszer nagyobb leszorítóerőt termel, szám szerint 241 km/órás tempónál 662 kg, 285 km/óránál 923 kg nyomja az aszfaltra az RML P39-est. A 0-96 km/óra gyorsulás 2,4 másodperc alatt megvan, a 0-161 km/óra sprintet 4,5 másodperc alatt tudja le az autó, aminek a csúcssebessége 330 km/óra – a 8 fokozatú PDK váltó és az összkerékhajtás jóvoltából ezt könnyen lehet majd reprodukálni. Nevének megfelelően 39 példányt építenek az RML P39-ből, ebből 10 darab lesz a jubileumi kivitel – még gyűjtik a megrendeléseket, az első darabot várhatóan még az idén átadják tulajdonosának.
 

Fotó: Photog Max Earey

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.