Noha a Corolla elsőségét nem veszélyezteti, az utóbbi években a Toyota legnépszerűbb autója már a RAV4-e szabadidő-autó, amelyből eddig több mint 15 millió példányt értékesítettek, ezen belül több mint 2,5 milliót Európában. A hatodik generáció fejlesztésénél a mérnökök mindent megtettek annak érdekében, hogy továbbra is az eladási listák éllovasa legyen a típus. Alapvetően nem változtak a méretek, de merészebb lett a megjelenés, egy lépéssel közelebb kerültünk a szoftverdefiniált autóhoz az itt debütáló új multimédiás rendszerrel, a fejlettebb vezetőtámogató rendszerekkel. A már elsőkerékhajtással is választható plug-in hibridnél 100 km-es elektromos hatótávolságot ígérnek, a belépő az öntöltő hibrid hajtás lesz Európában.

Sokkal merészebb lett a megjelenés, amíg az orr részletei ismerősek lehetnek a márka legújabb modelljeiről, addig az erősen megformált oldalfal drámai hatást kelt (amit a minden bizonnyal stratégiailag elhelyezett mesterséges világítás kiemelt a színpadon). Van határozottan húzott karaktervonal, erősen domborított hátsó sárvédő, no meg ezek találkozása éles határral. Látványos a sok pálcából összeállított hátsó lámpa. Aztán ott van a GR Sport változat, ami még harsányabb megjelenéssel és élesebb részletekkel erre is képes rátenni egy lapáttal. Nagyobb légbeömlőket vágtak az első lökhárítón (aztán a légellenállás miatt ezek egy részét jól be is tömték), nagyobbak a felnik, a légterelők.

Méret tekintetében nem történt drámai változás (pontos számok később lesznek), de minek is, hiszen nem csak a márkánál, hanem abszolút értékesítésben is a világpiac egyik éllovasáról van szó. Leegyszerűsítették a műszerfal megjelenését, a képernyők magasabbra kerültek, hogy ne kalandozzon el olyan sokáig a sofőr figyelme az útról, ha netán a sebességére kíváncsi. Előválasztó kar helyett billenőkapcsolóval lehet a haladási irányt kiválasztani a két első ülés közötti magas konzolon, ahol még két nagy pohartartónak is jutott hely. Az indukciós telefontöltőt tartalmazó fiók magasan, a középső szellőzőrostélyok alatt van. Teljesen új a kormánykerék, az átalakított kapcsolókat állítólag könnyebb rutinból – odatekintés nélkül – használni. Az üléspróba alkalmából ezt nem tudtam megtapasztalni, a menetpróbára még várni kell néhány hónapot.